השר לביטחון פנים תוקף באופן חסר תקדים את התנהלות חקירת המשטרה את האירועים באום אל חיראן בשנה שעברה, במהלכם נדרס למוות השוטר ארז עמדי וכן מצא את מותו תושב המקום יעקוב אל קיעאן, שנורה על ידי השוטרים. בריאיון שישודר היום (ראשון) בתוכנית "אנשים" בקשת 12, מבקר ארדן בחריפות את מח"ש ואומר כי "המחלקה לחקירות שוטרים בסיפור הזה התנהלה בצורה שערורייתית. היא קבעה את התוצאה מראש - אינני יודע למה והאם היו שם שיקולים פוליטיים". 
ארדן הוסיף: "היא הדליפה דרך העיתונאים דברים שיצרו דעת קהל כאילו בוודאות לא היה שם פיגוע כשיש נתונים שאם הם היו יוצאים החוצה אולי הם היו מאזנים את דעת הקהל וגם את מה שהתקשורת מדווחת ולא כולם היו מניחים כאילו היה שם פיגוע".
למה מח"ש הוציאו את הדברים כך?

"כשנכנסתי לתפקידי היו פרשיות מאוד מביכות כנגד ניצבים במשטרה - מה שיצר עימות רצוף בין בכירי המשטרה לבכירי מח"ש, ואולי הדם הרע הזה השפיע על איכות החקירה באום אל חיראן. בתחושות שלי, יש הסתברות גדולה שזה היה פיגוע דריסה".

אירוע הדריסה באום אל חיראן. צילום: דוברות המשטרה

 "המפכ"ל הבא יגיע מהמשטרה"

בהתייחסו להחלטה העתידית ביחס להארכת הקדנציה של המפכ"ל רוני אלשיך, אמר השר: "יש עוד זמן לעסוק בכך, ובעיקר אני חושב שהאווירה היום לא תאפשר דיון ענייני ומקצועי בשאלה הזו". הוא הדגיש כי "יש לנו הרבה פעמים חילוקי דעות, ולא כל דבר אנחנו רואים עין בעין. אני חושב שהוא עושה עבודה טובה ומוביל את המשטרה בכיוונים הנכונים". 
 
בתוך כך, בניגוד לדיווחים לפיהם נשקלת מועמדותו של מועמד למפכ"לות שאינו משתייך לגוף האכיפה, אמר: "אין לי בראש רעיון לגבי המפכ"ל הבא במשטרה, אבל אני יכול לומר דבר אחד, על בסיס הדיונים עם המפכ"ל, והוא זה שהמפכ"ל הבא, לא משנה מתי הוא ימונה, יבוא מתוך הסגל הפיקודי של משטרת ישראל".



כזכור, תיק החקירה המלא של המקרה באום אל חיראן הועבר בחודש דצמבר האחרון ממח"ש לאחר השלמת החקירה אל פרקליט המדינה כדי שיקבל החלטה האם אכן מדובר היה בפיגוע או שמא יש להעמיד את השוטרים שהיו מעורבים בירי לדין. המתח בין מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך,  לראש מח"ש, אורי כרמל, התעצם על רקע החקירה, בעיקר על המחלוקות שבין הגופים על אופי ניהול החקירות סביב פעילות המשטרה ובכיריה.
 
במשטרה מתחו ביקורת נוקבת בלשכת פרקליט המדינה והעלו השגות רבות שהתייחסו לאופן ניהול החקירה בפרשת אום אל חיראן תוך שהם נתמכו בעובדה שלכל משך החקירה לא פנו אנשי המח"ש אל השב"כ לקבל מסמך שהוכן על ידו סמוך לאירועי אום אל חיראן ואשר התייחס להתנהלות המשטרה במקום. במשטרה סברו כי "נכון לשעת האירוע, בתוך כדי הפעילות, נסיעת הרכב במדרון לעברם גרמה לשוטרים לחשוש שמדובר בפיגוע ולכן הם פתחו בירי. העובדה שהירי בוצע לכאורה משני כיוונים היא עדות שההחלטה לבצע ירי לא היתה מתוכננת אלא פעולת תגובה אינסטנקטיבית של השוטרים שפעלו בזירה וחש סכנה ממשית לחייהם". 

הריאיון המלא של עדי מאירי עם גלעד ארדן ישודר הערב ב-17:15 בתכנית "אנשים" בערוץ קשת 12.