גיא פלג, כתב המשפט של "חברת החדשות" ביקר במרומז הבוקר (ראשון), בתכניתו ב-103FM, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשתהה לגביו האם "לקח כספי ציבור למען פולחן האישיות שלו".  במהלך שיחה עם מאזין, אמר פלג כי "נתניהו סגר שהוא ינאם חמש דקות, ודיבר בסופו של דבר 14 דקות. אין חולק לגבי הכישורים הרטוריים שלו, לא באנגלית ולא בעברית. הוא פרפורמר מעולה".



"עם זאת", המשיך פלג, "נשאלת השאלה אם טקס, שאותו אנחנו חוגגים כבר 70 פעם, הוא בעל אפיון מסוים וכזה השייך לכל עם ישראל - צריך להפוך לערב שכולו סגידה לראש הממשלה, גם באופן שבו הוא נכנס ובאופן שבו מצלמים את הטקס הזה? האם זה לגיטימי או שיש כאן מקום לומר 'רבותיי, אתה רה"מ הממשלה הנבחר, ואהוב על ידי ציבורים רבים, אבל עם כל הכבוד אתה לא יכול לקחת את כל הטקסים הממלכתיים ולרתום אותם לפולחן האישיות שלך?".



 


כזכור, בעקבות נאומו הארוך של נתניהו במהלך טקס הדלקת המשואות, תקף יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין את נתניהו ושרת התרבות מירי רגב, זאת על רקע העובדה שנאומו של נתניהו ארך זמן ממושך יותר באופן משמעותי מזה שהתחייב אליו, זאת בניגוד לסיכום בין הצדדים טרם האירוע. "אמינותו של נתניהו נפגעה", קבע אדלשטיין בראיון בחדשות 10, והוסיף: "הרסו את החגיגות".

בהתייחס לדבריה של רגב, לפיהם הוא התבטא נגדה בחריפות בשיחה פרטית עמה, אמר: "אני זוכר מה עניתי, זה היה מאוד קצר, כך שלא קשה לזכור. אמרתי לה שנמאס לי מהשטויות שלה ושאם היא תמשיך בדרך הזו זו תהיה טעות פוליטית מאוד חמורה".