חשבון הטוויטר של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי נחסם היום (שני), למשך 12 שעות לאחר שסמוטריץ' צייץ: "עהד תמימי הייתה צריכה לקבל כדור בפיקה של הברך״. בציוץ, התייחס חבר הכנסת לפעילה הפלסטינית בת ה-17, שהורשעה בתקיפת קצין וחייל צה"ל, הסתה והפרעה לכוחות צה"ל ונידונה לשמונה חודשי מאסר.

סמוטריץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי"אני דווקא ממש עצוב שהיא במעצר, לדעתי היא היתה חייבת לחטוף איזה כדור, לפחות בפיקה של הברך. זה היה מכניס אותה למעצר בית לכל החיים".דבריו הבוטים של סמוטריץ' גרמו לחסימה זמנית של חשבון הטוויטר שלו, מאחר והפר את כללי השימוש שבאתר.

סמוטריץ' צייץ את הדברים בתגובה לציוץ שהעלה לפני כן יינון מגל, ובו אמר "אני רואה את הסרטון החדש ושמח כל כך שתמימי הזאת עדיין במעצר". הסרטון אליו התייחס מגל הינו הסרטון החדש שהופץ ובו נראית חמימי מכה חיילים ושוטרי מג"ב באגרופים ובבעיטות וללא תגובה מצידם.

הציוץ של סמוטריץ'. צילום מסך: טוויטר
הציוץ של סמוטריץ'. צילום מסך: טוויטר


סמוטריץ' התייחס לחסימת חשבונו ואמר כי מדובר ב"שיא חדש של סתימת פיות. כנראה שחופש הביטוי שמור רק לצד אחד של המפה הפוליטית. אני עומד מאחורי כל מילה של הציוץ הזה וההסבר לו נכתב בהרחבה אתמול בדף הפייסבוק שלי".

כזכור, תמימי זכתה לפרסום בינלאומי בעקבות פרסום סרטונים וצילומים שבהם הכתה חיילי צה"ל בכפר נבי סאלח. בחודש שעבר הורשעה תמימי בהסדר טיעון לאחר שהודתה בארבעה סעיפי אישום של תקיפת קצין וחייל צה"ל, הסתה והפרעה לכוחות צה"ל. היא נידונה לשמונה חודשי מאסר בפועל.

בעיני תומכיה נחשבת תמימי הקטינה לאחד מסמלי המאבק הפלסטיני במדיניות ישראל בשטחים, בעוד מתנגדיה רואים בה פרובוקטורית אלימה.