בעקבות סקר "חברת החדשות", שהעניק לרשימה עצמאית בראשותה שמונה מנדטים, אמרה הערב (שלישי) חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס כי היא לא מופתעת מתוצאות המדגם. "זה לא בא משום מקום, אני כמעט עשור בעשייה פוליטית", הסבירה בראיון בשש עם עודד בן עמי. היא הוסיפה כי "זה נורא מחמם את הלב, לקבל גושפנקה במספרים. בנוסף, זה מחדד את תחושת האחריות והמשא שיש על כתפיי, כתקווה לדבר אחר".



לוי-אבקסיס אף חשפה כי היא זוכה לקבל פניות רבות מתומכים ברחבי הארץ: "אני חייבת לומר שאני נפגשת עם אנשים בשטח, ופוגשת את חוסר היכולת שלנו לענות על כל הפניות שאנו מקבלים. אנחנו בונים מנגנון, יש לנו הרבה מתנדבים, ובכל זאת אנו קצת קורסים. אני מתנצלת לאנשים שלא הגענו אליהם, אנחנו נגיע לכולם".



לדבריה, הסיבה לתמיכה בה בסקרים טמונה ב"אכזבה מהשלטון ומהאלטרנטיבות, אלו שהייתה להם הזדמנות אמיתית לעשות שינוי אמיתי. במבחן התוצאה הציבור מאוכזב. חלקם נמצאים באופוזיציה, חלקם בקואליציה. יש את אותה תוצאה - הציבור לא חש שינוי, ואני שמחה להיות זו שיכולה לבשר על שינוי מגמה, ושאנשים ימצאו כאן בית חם שיציב את האינטרס הלאומי לפני כל אינטרס צר אחר".



בהתייחס למתקפות נגדה על ידי גורמים פוליטיים, בעקבות תוצאות הסקרים, אמרה: "אני חושבת שהם טעו בכתובת. באתי לפוליטיקה כדי לשנות סדרי עולם, להביא לקדמת הבמה נושאים חברתיים שפעם אחר פעם נדחקים לשוליים".



היא הסבירה כי "יש אנשים שמגיעים לפוליטיקה שבאו לחפש מקום עבודה, וכשהם חשים בסכנה הם שולפים סכינים וחרבות. אני באתי מבית פוליטי, אני מחוסנת מזה. יש לי עור עבה, ואנחנו נדע להתמודד עם זה"



"אני חושבת שבסופו של דבר, המשפט האחרון שהם עדיין לא אמרו זה שצריך להחליף את העם בגלל שהוא רוצה את אורלי לוי", הוסיפה חברת מפלגת ישראל ביתנו לשעבר.



על הדיון סביב פסקת ההתגברות, אמרה: "אני כמשפטנית חושבת שאם נעביר פסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים, כל ממשלה, גם הצרה ביותר, תבטל את בג"ץ. זה מדרון חלקלק, אנחנו צריכים להיזהר גם אם יש לנו ביקורת על ביהמ"ש העליון. אלו שומרי הסף, צריך לעשות את זה בזהירות יתרה, ולא ברוב של 61 ח"כים". 



מלבד זאת, התייחסה לאפשרות שמפלגתה החדשה תהיה זו שתכריע את זהות הממשלה הבאה: "להיות לשון המאזניים זה מעלה את היכולת להתמקח, ולהגיע להישגים ולתוצאות. אני מקווה שנשאר לשון המאזניים גם אחרי שיספרו את הקולות האמיתיים. בכל מקום שבו אהיה, אעשה את המקסימום בשביל הציבור. לשרת אוצר, וגם לתיקים אחרים, יש פוטנציאל גדול לעשות שינוי". 



כשנשאלה מי ירוץ ברשימתה, השיבה: "כל דבר בעתו. גם את רשימת האנשים נפרסם, אך בינתיים אנחנו רוצים לבנות יסודות. מי שבא היום זה מתנדבים. אנחנו בוחנים את האג'נדה, ורוצים אנשים שיהיו שליחי ציבור. נבחר בפינצטה את האנשים, אני מצפה שמכל מי שיהיה ברשימה, יעבוד למען הציבור".