נשיא צ׳כיה מילוש זמאן התייחס היום (רביעי) להעברת השגרירות של מדינתו לירושלים. "אמרתי לפני ארבע שנים שצריך להעביר את השגרירות הצ'כית לירושלים. והזמן הזה הגיע", אמר באירוע 70 שנה למדינת ישראל שנערכה מטעם שגרירות הישראלית בפראג. עוד הוסיף זמאן, שמעמדו הינו סמלי בלבד והוא אינו משפיע על קבלת ההחלטות, כי "יהיו שלושה צעדים בדרך להעביר את השגרירות לירושלים".
"הצעד הראשון - בחודש הבא תפתח קונסוליה צ'כית בירושלים", אמר, "הצעד השני נוגע לכל המוסדות הצ'כים הפועלים בישראל, משרד התיירות, הסוכנויות הלכליות ועוד, כל הארגונים הללו צריכים לעבור מתל אביב לירושלים".
עוד ציין: "אני זוכר את הפגישה שלי עם ביבי נתניהו והוא אמר לי 'אם תעבירו את השגרירות לירושלים, אני אתן לכם את הבית שלי' ואני עניתי לו 'בסדר, צ'כיה היא לא כזאת מדינה עשירה כדי שתוכל לסרב להצעה שכזאת'. בכל מקרה אני מקווה שהוא יקיים את ההבטחה שלו".

ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא הצ'כי על דבריו ואמר: "אני מברך את ידידי הטוב נשיא צ׳כיה מילוש זמאן על ההכרזה החשובה להעביר את שגרירות צ׳כיה לירושלים, ומקווה שההחלטה תתבצע במהרה. אני מצפה לקבל אותו כאן במלוא הכבוד הראוי".

שר ירושלים והמורשת זאב אלקין אמר על הדברים: "אני מברך על הכרזתו של נשיא צ'כיה על העברת השגרירות הצ׳כית לירושלים. מימוש ההכרזה הזאת, ללא ספק, יביא גם מדינות נוספות ללכת בדרך שהתווה הנשיא טראמפ ולהעביר את השגרירויות שלהם לירושלים. אנחנו במשרד ירושלים והמורשת נעשה הכל על מנת לסייע ולזרז את המעבר. כבר למעלה משנה שאנו, יחד עם משרד החוץ, מפעילים תוכנית בינלאומית נרחבת לשיפור מעמדה הבינלאומי של ירושלים, ואין ספק שתהליך העברת השגרירויות הזרות לירושלים הוא צעד חשוב במאבק על המעמד של ירושלים כבירת מדינת היהודים לאורך הדורות".

כמו כן, הסביר הנשיא הצ'כי כי מדינתו לא מעתיקה החלטות מארצות הברית אלא הצעתו היא מלפני ארבע שנים. כזכור, בדצמבר האחרון, מיד לאחר הכרזתו של הנשיא טראמפ על העברת השגרירות האמריקאית לבירה הודיע משרד החוץ הצ'כי, כי הוא מחשיב את ירושלים כבירה העתידית של מדינת ישראל והמדינה הפלסטינית שתקום. 
עוד אמרו במשרד החוץ הצ'כי, כי נשקלת האפשרות להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים רק בהתחשב בתוצאות המשא ומתן באזור. "כיום, לפני חתימת הסכם השלום בין ישראל לפלסטינים, הרפובליקה הצ'כית מכירה בירושלים שבגבולות 1967 כבירה למעשה של ישראל", נכתב בהודעה, "המשרד יוכל להתחיל לשקול את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים רק על בסיס תוצאות משא ומתן עם שותפים מרכזיים באזור ובעולם".