נשיא פרגוואי הורסיו קורטס הכריז היום (שישי) כי הוא מתכוון להעביר את שגרירות מדינתו לירושלים עד סוף כהונתו. קורטס אמר את הדברים באירוע חגיגות 70 שנה למדינת ישראל שנערכו בפרגוואי, שארגנה שגרירות ישראל במדינה בראשות זאב הראל. קורטס ציין את היחסים הטובים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא חש מחויבות אישית לבצע את המהלך עד לסיום כהונתו ב-15 באוגוסט. בתקשורת המקומית מציינים כי ההכרזה היא צעד אחד לפני ההכרה בירושלים כבירתה של ישראל.



באירוע נכח גם הנשיא הנבחר, מריו עבדו בניץ, שנמנע מלהתייחס להצהרתו של הנשיא היוצא קורס, והסתפק באמירה כי פרגוואי וישראל מאוחדות בידידות חזקה וברצון לשמור על קשרים בין שתי הממשלות.



כזכור, הנשיא היוצא קורטס הגיע במיוחד לארגנטינה בספטמבר בשנה שעברה כדי להיפגש עם נתניהו שערך ביקור באמריקה הלטינית "אתה ידיד גדול ואני חושב שישנו פוטנציאל גדול בשיתוף הפעולה הקיים בינינו למען שני עמינו וביכולת של ישראל לסייע ולהציע מניסיונה", אמר נתניהו לנשיא פרגוואי בפגישתם בארגנטינה.



קורטס השיב לו "אנחנו עובדים טוב יחד, אבל אני חושב שנוכל לעשות עוד הרבה. יחסים הם כמו שריר, צריך להתאמן כל יום. אבל אני רוצה שתדע שאנחנו אוהבים אתכם מאוד".



ההצהרה של נשיא פרגוואי מצרפת לזו של נשיא צ'כיה שאמר השבוע "הגיעה העת להעברת השגרירות לירושלים". בשונה מההצרה של נשיא צ'כיה שהיא בעיקר סמלית, בפרגוואי בכוחו של הנשיא לקדם את הנושא באופן מעשי, אך יש לציין כי סד הזמנים הדחוק, פחות מארבעה חודשים על לסיום כהונתו, יקשה על ביצוע המעבר במלואו לירושלים.