ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס הערב (ראשון) בוועידת "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק לתקיפה על הכור הגרעיני שאישר בסוריה, ואמר כי עדיף לפעול בשקט מאשר לדבר בפומבי ולא לפעול. "בוא נתחיל בלהיות בשקט. אני מאמין שעדיף לעשות מה שצריך לעשות בשקט מאשר להיות רועש ולא לעשות. פורסם כי כשהייתי ראש הממשלה השמדנו כור אטומי שהיה קרוב להשלמה ושנועד נגד ישראל", אמר אולמרט. 

ראש הממשלה לשעבר הוסיף: "ב-17 ביולי 2008, חודש וחצי לפני שהכור האטומי הושמד, נשיא סוריה בשאר אסד נאם בפרלמנט ואמר משהו שאיש לא הבין - אבל אני הבנתי. הוא אמר הרבה דברים משתנים במזרח התיכון ושהחודשים הבאים יהיו קריטיים להתפתחויות שישנו את האזור והעולם והוא התכוון לכך שכשסוריה תשיג יכולת גרעינית הכל ישתנה. הוא לא זכה לראות זאת כי הכור הושמד. כמו שאמרו בסרט : 'אם אתה רוצה לירות, תירה - אל תדבר'", אמר אולמרט.
אולמרט דיבר אז על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל המתיחות עם איראן. "איש לא יגיד שאני וביבי חברים, אנחנו לא חברים לא באתי לכאן לתקוף אותו. יש לו הרבה דברים על הראש ואני מאחל לו באופן אישי שייצא מזה. בסוריה היה מבנה אחד, כור אטומי, ברגע שמשמידים אותו משמידים את היכולת לכמה שנים עד שייבנו חדש", אמר ראש הממשלה לשעבר. "באיראן המצב שונה: זה קיים בכמה אתרים כולל תת-קרקעיים, ולכן היכולת של ישראל להשמיד אותם היא קטנה בהרבה. יש צורך ביכולת מסוג אחר. ולכן כשהייתי ראש הממשלה התמודדתי איתם, אבל תאמין לי, ישראל עשתה דברים רבים יוצאי דופן שלא תדעו עליהם למשך שנים רבות, אולי נכדיכם ישמעו על כך ויהיו גאים במה שישראל עשתה כדי שלא נהיה תחת איום גרעיני". 

בנימין נתניהו. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו. צילום: רויטרס


על הרשעתו בקבלת שוחד, אמר אולמרט: "מה שיש לי לומר על התיק שלי כתבתי ספר בעברית בן 900 עמודים: הוצאתי הכל לגבי התיק שלי ומה שאני חשבתי זה שהייתה העמדה לדין לא נכונה ולא מוצדקת". מנהיג קדימה לשעבר ייעץ לנתניהו לשמור על הממלכתיות של תפקיד ראש הממשלה. "אין לי עצה לביבי חוץ מאחת. מה שהוא יחליט לעושת אני לא יודע מה יהיה, אני לא מכיר מספיק את העובדות. מה שהוא יחליט לעשות, אני מציע לו שיזכור לשמור על הממלכתיות של תפקידו בעיני עצמו, ובעיני תשעה מיליון אזרחי ישראל וכל האנשים שרואים את ישראל", אמר אולמרט. "זו החלטה שלו, אני לא אומר לו מה לעשות. אני לא התומך הגדול שלו, אני לא תומך במדיניות שלו, אני מבקר אותו בהרבה דברים בבית".

אולמרט הסביר כי עמדתו היא ששלום בין ישראל למדינות ערב לא יכול להתקיים מבלי שיושג קודם שלום בינה לבין הפלסטינים. "אני לא יודע מה הנשיא טראמפ הולך להציע. אם יהיה שלום בינינו לפלסטינים, אני יודע שבן לילה יהיה שלום בין ישראל ועשרות מדינות ערביות, וישראל תהפוך להיות הבירה של המזרח התיכון והכל יעבור דרך תל אביב", אמר. "הם יודעים כמה ישראל צומחת, את הכח של ישראל והרבה מהם רוצים להיות חברים של ישראל, אבל הם לא יעשו את זה ללא שלום כי הם מפחדים ממה שעלול לקרות מהקיצוניים במדינות הללו, שלא יוכלו לקבל את המציאות החדשה. ההסכם בינינו לפלסטינים הוא הכרחי כדי לייצר יציבות במדינה שלנו ובשכונה שלנו, וזה השער שיוביל לפריצת דרך דרמטית מדינית-כלכלית-חברתית והחיים ישתנו לגמרי לכל האזרחים".