"זה לא מוסרי, לא טבעי, לא יהודי ולא אנושי", כך התבטא הבוקר (שני) ח"כ מוטי יוגב בדיון על חוק הפונדקאות בוועדת העבודה והרווחה. "זהו לא מוסרי להרחיב את הפונדקאות לגברים ולהוליד ילדים לעולם, למשפחה שמראש לא תהיה בה לילד אמא. להוליד ילדים שמראש לא תהיה להן אמא", אמר חבר הכנסת.



ח"כ מוטי יוגב על פונדקאות

עוד הוסיף יוגב כי אסור להחיל את החוק על זוגות של שני גברים. "על כן נקבל החלטה על הרחבת החוק לנשים, לא למציאות בה נאשר הבאת ילד לעולם שמראש לא תהיה לו אמא. כך נהוג ברוב ארצות העולם, ברוב האנושות הנאורה, כך ראוי שיהיה בישראל - אור לגויים", הבהיר.


חברת הוועדה, ח"כ מירב בן ארי (כולנו), אמרה כי "חוק הפונדקאות הוא חוק חשוב, מורכב שעושה סדר בכל עולם הפונדקאות. בתוך כל זאת, לא ניתן להתעלם מהפיל הגדול שבחדר והוא הנושא של אבות חד מיניים והרצון שלהם להיות הורים, כאשר הדרך היחידה עבורם היא באמצעות הליך פונדקאות. ח"כ אלאלוף ואני נפנה אל ראשי הקואליציה לקבלת החלטה בעניין".


זוהי לא הפעם הראשונה שיוגב מתבטא בצורה זו בנושא. בדיון שהתקיים בינואר האחרון בוועדה, אמר חבר הכנסת כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם".
הדברים עוררו סערה גדולה לאחר אמירתם. ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) אמר ליוגב: "תחזור בך מהמילה סטייה. אנחנו לא בתקופת האופל. אתה מפקד נערץ בצה"ל, אני מבקש ממך". ח"כ אלי אלאלוף הוסיף: "גם בקואליציה הנוכחית נעשו מספר תהליכים לקידום זכויות הלהט"בים, ושרת המשפטים מהמפלגה שלך, מתוך אצילות וכבוד, לא התערבה ולא מנעה". 
ח"כ יוגב השיב לביקורת ואמר: "אני מתנצל אם מישהו נפגע. התורה והיהדות הן בסיס ערכים לעם ישראל. לא החושך ולא האור שייכים לצד אחד. ילד הוא לא בובת משחק. לכל ילד מגיע שיהיו לו גם אמא וגם אבא".