כצפוי נאומו הערב (שני) של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו חשף את ארכיון הגרעין הסודי של איראן, עורר סערה בקרב המערכת הפוליטית. שרת התרבות והספורט מירי רגב כתבה כי "גרעין של אמת נחשף היום. מצדיעה לקהילת המודיעין על ההישגים החשובים שלהם לשמירה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ולראש הממשלה שמוביל את הקהילה הבינלאומית במערכה מול איראן בנחישות וללא מורא".


יו״ר המחנה הציוני, אבי גבאי הגיב ואמר כי מדובר ב"הישג מודיעיני יוצא דופן ועבודה מרשימה ובלתי נתפסת של המוסד ושירותי המודיעין. הנתונים אליהם נחשפנו הערב מוכיחים את מה שכבר ידענו ולפחות בישראל לא היה ויכוח לגביו - כוונותיה של אירן לפתח תכנית גרעין צבאי. לצערי לא ראינו שום אסטרטגיה או תכנית שתוביל לתיקון של ממש בהסכם הגרעין". 
 
עוד הוסיף כי "זו העת להיות לא רק צודקים אלא גם חכמים ולבצע באופן מיידי מהלכים מדיניים דרמטיים שיאפשרו בניית קואליציה רחבה של מדינות ערב המתונות וידידותינו במערב בראשות ארצות הברית. בשולי הדברים, זה חוסר אחריות של ראש הממשלה להפחיד מדינה שלמה במשך יום שלם ובוודאי חוסר אחריות לבצע מהלך כזה ביום כל כך נפיץ".

שר החקלאות, אורי אריאל, צייץ "גאה בהישגי הארגונים החשאיים והעומדים בראשם של מדינת ישראל ובראש הממשלה בנימין נתניהו". ח"כ איציק שמולי צייץ כי "הלב מתפוצץ מגאווה מתעוזתם ומיכולתם של סוכני המוסד האמיצים. ״בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת יִפָּל עָם, וּתְשׁוּעָה בְּרֹב יוֹעֵץ״.

השר יואב גלנט כתב כי "באיראן מבינים היום - השקר נחשף. ברכות לקהילת המודיעין על הישג מרשים, הערכה רבה לראש הממשלה על אומץ ונחישות. איראן היא מקור הטרור בעולם - איראן גרעינית היא סכנה ברורה ומיידית לשלום העולם ובמיוחד לישראל".

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ועדת המשנה להגנת העורף בוועדת החוץ והביטחון עמיר פרץ כתב כי "הערב נחשפה מחדש איראן לא רק כיצאנית טרור סדרתית, אלא גם כמפתחת גרעין אובססיבית, למרות הצהרותיה. על ישראל לפעול בשלושה צירים מרכזיים: 1. לדרוש מהקהילה הבינלאומית להדק את מנגנוני הפיקוח לאור המידע שחשפה קהילת המודיעינית הישראלית ולבחון את חידוש משטר הסנקציות. 2. לנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את עליונותה הביטחונית של ישראל ויכולתה להגן על אזרחי ישראל. 3. לטפל במהירות וביסודיות בכל ליקויי ההגנה על העורף הישראלי, במיוחד בגזרה הצפונית".

ח"כ דב חנין תקף הערב את נאום נתניהו: "כל הקלסרים הריקים, הדיסקים, והאנגלית, ובשביל מה? נתניהו נשא הערב נאום בחירות בו הוא חימם אטריות ישנות, שבושלו שנים רבות לפני שנחתם הסכם הגרעין. חשוד בשחיתות אחד, שמסובך בחקירות, מנסה לשכנע חשוד בשחיתות אחר, שמסובך בחקירות, להצית תבערה - שאת המחיר שלה ישלמו האנשים שחיים כאן".



ח"כ מייקל אורן צייץ כי "כל ההסכם הגרעיני עם איראן מבוסס על שקרים. איראן היום מבוססת צבאית ובעלת יכולת גרעינית גבוהה יותר מכפי שהייתה מלפני ההסכם. הצהרתו של סאלחי מהווה הוכחה נוספת שלא רק שעסקת הגרעין נכשלה - היא תרמה בדיוק לאותם תהליכים שהיא באה למנוע. לפני שההסכם נחתם, איראן התחייבה לחשוף את המידע האמיתי לארגון סבא"א. העובדה שאיראן שיקרה לארגון בנוגע לתוכנית הגרעין הצבאית ופיתוח הנשק מוכיחה כי יסודות ההסכם שקריים ולכן יש לפעול מידיית לבטלו או לשנותו. לכן, יש לדרוש את ביטול 'סעיפי השקיעה' שיסירו את המגבלות על התוכנית הגרעינית האיראנית בעוד 10 שנים. כמו כן, יש לדרוש פיקוח בלתי מוגבל על בסיסיה הצבאיים של איראן ולמנוע ממנה לפתח טילים בליסטיים. הממצאים שהציג ראש הממשלה הם הישג מודיעיני מרשים למדינת ישראל".

ח"כ מיכל רוזין מרצ כתבה כי "נתניהו הפריח בלון שחוץ מאוויר אין בו כלום - אף אחד לא הופתע מרצונה של איראן לפתח נשק גרעיני או להשמיד את מדינת ישראל. בעצם נתניהו הפך את כולנו לאורחי VIP בתאטרון הבינלאומי שלו. נתניהו חזק בבטחון? נתניהו חזק בהפחדות, מול הישראלים ומול העולם כולו. חבל שנתניהו לא חזק במנהיגות כשם שאנו חזקים ביכולות המודיעין".

ח"כ גילה גמליאל מהליכוד צייצה כי "לא ניתן לאיראן לבסס את כוחה במזרח התיכון. לא נאפשר לאיראן לאחוז בנשק גרעיני. זו ההזדמנות להחזיר את הסנקציות על איראן לתוקפן. כולנו תקווה שכך יקרה בשבועיים הקרובים".

ח"כ שלי יחימוביץ' כתבה שמדובר ב"‏הישג אדיר למוסד, ואנשיו ראויים לצל"ש ולכל תודה ושבח. אלא שנתניהו הכניס לפאניקה והוריד למקלטים מדינה שלמה לצורך הצגה עטורת פירוטכניקה, שהיה אפשר להסתפק בהעברתה לגופי המודיעין של המדינות הרלוונטיות. מותר לחשוד באויב שקרן, לא בטוח שמצבנו ישתפר אם ההסכם יבוטל".