לאחר חשיפת "הארכיון האטומי" אמש, החלה היום בישראל (שלישי) מתקפת תקשורת אינטנסיבית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתראיין גם לכלי תקשורת ישראלים וגם לכלי תקשורת ברחבי העולם: "מה שעשינו עם חשיפת הארכיון הזה שהפכנו את סימני השאלה בנושא הנשק הגרעיני לסימני קריאה. הבאנו הרבה חומר מודיעיני חדש בעניין הגרעין הצבאי האיראני". עוד הוסיף נתניהו כי "מדינות ה-E3 (בריטניה, גרמניה וצרפת) הביעו עניין בחומר ובנוסף השבוע תגיע משלחת של המדינות הללו לישראל כדי לבחון את החומר בעצמן". נתניהו ציין כי גם הציעו לסין ורוסיה לבחון את החומר בעצמן, אך הן טרם השיבו על ההצעה. אגב, נתניהו התראיין ל-CNN ושוב חזר על דבריו ש"ישראל לא מחפשת לצאת למלחמה מול איראן".

התגובות באירופה לחשיפת ארכיון האטום האיראני היו צוננות לעומת הבית הלבן שהוציא הודעה הבוקר בה נכתב כי החומר שהציג נתניהו חדש ומוכיח את טענות הנשיא. בתוך כך, גורם מודיעיני בכיר אומר כי על אף שהחומרים המתייחסים לתקופה של לפני חתימת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, הוא מוכיח כי בסיס ההסכם הוא שקר: "להסכם הגיעו בקיץ 2015 והיה אוסף של תנאים, אחד התנאים שאיראן תענה באופן מלא לשאלות של סבא"א, איראן נתנה תשובות רשמיות לדו"ח. ובדו"ח איראן טענה כי לא ביקשה לפתח נשק גרעיני ובכלל זה אין בידיה חומרים הקשורים לכך. לפיכך, על כל הצהרה של איראן יש לנו יותר ממאה הוכחות שהן הצהרות שקריות". 

על פי הגורם המודיעיני, העובדה הזאת אומרת כי ההסכם כולו מושתת על שקר של איראן ועל כן הוא אינו עומד בתנאים. הגורם המודיעיני הוסיף כי החומר הזה הוא בעל ערך מודיעיני שלא יסולא בפז: "אנחנו בעצם הגענו ליחידות המילואים של האיראנים, הם שמרו את החומר הזה כדי שיוכלו להשתמש בו שוב. זו כמות מסמכים אדירה שמפרטת איך לייצר ולפתח נשק גרעיני. החומר הזה כעת בידנו ולא בידיהם, וזה עושה נזק גדול לאיראנים".
 
דרך החתחתים שעשה החומר המודיעיני הרגיש מאיראן לישראל לא נחשף במלואו, אך על פי גורם מדיני בכיר החומר הגיע לידיה של ישראל בפברואר השנה. חודש לאחר מכן הציג ראש הממשלה נתניהו את החומר לנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן, וכעת גם האמריקנים מפענחים את כל החומר. "הצגת וחשיפת המידע היתה מתואמת לחלוטין עם כל גורמי הביטחון והמודיעין", אומר גורם מדיני בכיר נוכח הביקורת על כך שבעצם חשיפת החומר נגרם נזק לישראל. "זה ברור שהאיראנים יודעים שהחומר הזה לא אצלם, והם מבינים שאנחנו לקחנו אותו והם גם יודעים מה יש בתוכו".
 

על פי אותו גורם מדיני בכיר העיתוי לחשיפת החומרים נבע מהדד ליין שהציב הנשיא טראמפ ב-12 במאי: "החומר היה אצלנו, ראש הממשלה הראה אותו לנשיא ועכשיו חשפנו אותו כדי שזה יהיה ברור לכל העולם שאיראן שיקרה כשנכנסה להסכם הגרעין עם המעצמות".