משרד החוץ השיק הבוקר (ראשון) עמוד פייסבוק חדש שמטרתו לייצר שיח ודיאלוג עם תושבים בעיראק. העמוד, ששמו "ישראל בלהג העיראקי", ישמש מעין "שגרירות דיגיטלית". עיקר תוכנו של העמוד החדש קשור לקהל העיראקי, "בין אם מדובר בסיפורים מרגשים אודות הקהילה היהודית הגדולה שחיה במדינה וממשיכה להתקיים בישראל, או בנקודות דמיון בין התרבות הישראלית לתרבות העיראקית, כמו גם הצגת הישגיה ורבגוניותה של ישראל בפני העיראקים".



מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, אמר כי "השגרירות הדיגיטלית נועדה לתת מענה לעניין הגובר וההולך שהעולם הערבי מגלה בישראל. הרשתות החברתיות מאפשרות לנו להגיע לקהל הזה - השכנים שלנו - ולהציג את פניה האמיתיות של ישראל, באופן שלא היה אפשרי לפני כן. בחרנו להתחיל בעיראק לאור ההיסטוריה המפוארת של יוצאי עיראק בישראל, והעניין הרב שהאוכלוסייה המקומית מגלה בישראל, בעיקר בשנים האחרונות. ראינו זאת דרך תגובות אוהדות המגיעות לעמודינו ברשתות החברתיות מבגדאד ומרחבי עיראק. אנחנו מאמינים שהשגרירות הדיגיטלית תקדם שיח פורה וחיובי ויוביל להיכרות מעמיקה יותר בין ישראלים לבין עיראקים מכל גווני החברה העיראקית – סונים, שיעים, כורדים ושאר קבוצות האוכלוסייה".



יונתן גונן, ראש ענף ערבית במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ – הענף שאחראי על תפעול עמודי הרשתות החברתיות של המשרד בשפה הערבית - אומר: "פתיחת העמוד היא תוצאה של דו שיח דינמי שאנו מנהלים כבר זמן רב עם האוכלוסייה העיראקית על גבי העמודים שאנחנו מפעילים. רק בשנת 2017 זכו התכנים שפרסמנו בעמודינו לכ-50 מיליון צפיות מעיראק לבדה. גולשים רבים מעיראק מביעים עניין בדו שיח עם ישראל, כותבים שישראל היא עובדה מוגמרת ומייחלים לכינון יחסים בין המדינות".



סיבה מרכזית לאהדה הגוברת כלפי ישראל בקרב האוכלוסייה בעיראק היא תחושה גוברת של נוסטלגיה כלפי הקהילה היהודית שתרמה להתפתחות עיראק המודרנית ונאלצה לעזוב את המדינה. "הקהילה היהודית שמוצאה בעיראק ומתגוררת כיום בישראל מהווה גשר אנושי בין המדינות", אומרת לינדה מנוחין עבד אל-עזיז, ילידת עיראק, שמשמשת עבור משרד החוץ כיועצת למדיה הדיגיטלית בערבית מזה שנים. "אין ספק שאנחנו עדים לרעידת אדמה בדעת הקהל העיראקית בהשוואה לתקופה שאני חייתי בה בעיראק בתקופת הבעת', בה סבלו היהודים מיחס עוין והתנכלויות".