בעוד שבוע בדיוק תיפתח השגרירות האמריקנית בירושלים, כשזהות האישיות הבכירה מארה"ב שתגיע לטקס עדיין נותרה עלומה. נשיא ארה”ב דונלד טראמפ אומנם רמז לפני רק לפני שבוע כי הוא עשוי להגיע לירושלים לפתיחה, אלא שמנכ”ל משרד החוץ, יובל רותם, חושף בשיחה עם “מעריב־השבוע” כי כל הסימנים מראים שהנשיא לא יגיע למעמד המיוחד.
 
“אני לא רואה כרגע שום אינדיקציה שנשיא אמריקאי מגיע”, הסביר רותם אמש, “זה נורא פשוט - כשמגיע לפה נשיא אמריקני מגיע לפניו צוות מקדים וכל העולם של האבטחה והלוגיסטיקה משתנה. עד היום בשעה 17:00 אין שום אינדיקציה שהוא מגיע, ואם אני יכול לדבר איתך עכשיו ואני רגוע - אז כנראה שהוא לא מגיע”.
 
מי שכבר אישר את הגעתו לפתיחה החגיגית הוא שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ’ין כמו גם בני הזוג קושנר - ג’ארד, יועצו הקרוב של הנשיא, ובתו איוונקה. במשרד החוץ מתכננים לערוך קבלת פנים ביום ראשון לשגרירים המוצבים בישראל.
 

מנכ”ל משרד החוץ שוחח עם “מעריב־השבוע” במסגרת כתבה על קורס הצוערים של משרד החוץ שתתפרסם השבוע בעיתון. הקורס שנחשב שנים לקורס היוקרתי ביותר בשירות המדינה, סבל בשנים האחרונות מירידה במספר המועמדים המגישים בקשה להתקבל לקורס.
 
“השאלה בסוף היא היכן אתה רוצה להיות”, מתייחס רותם להיענות הנמוכה, “האם אתה רוצה להיות בצד שיושב ומדבר על נציגי משרד החוץ שעושים כך או אחרת, או שאתה רוצה להיות בצד שמדברים עליו. כלומר, להשפיע באמת על מה שמתרחש בעולם ולקדם את ישראל ולהשפיע על החיים כאן ובעולם”.