סערת פסגת ההתגברות על בג"ץ נמשכת. לאחר האישור אמש בוועדת השרים, עמד החוק החדש לעלות להצבעה בכנסת, אך לאחר ההצהרה של כחלון כי לא יתמוך בחוק, הוחלט לדחות את ההצבעה במליאה בשבוע עקב חוסר תמיכה קואליציונית. בינתיים בקואליציה יש זעם גדול מאוד על "כולנו", שמצידם מתכוונים להמשיך ולהתנגד לפסקה הרחבה, אלא רק המצומצמת. הפרשן הפוליטי של 'חברת החדשות', עמית סגל טען כי העניין הוא כישלון עצום של הממשלה: "ברגע שכחלון אמר שהוא מסרב להעביר את פסקת ההתגברות הסיפור נגמר, ונותר לו להתמודד עם תושבי דרום תל אביב". 
"בג"ץ פסל בפעם השלישית את סוגיית המסתננים ואותת שלא יאפשר לחוק המסתננים לעבור. השר כחלון תמך בחוק עוקף בג"ץ בסוגיית המסתננים והאמין שהוא יפתור את הבעיה אך הכנסת החליטה לנסות ולחוקק את פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת לעקוף את בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת באופן גורף ולזה השר המסרב".
"נושא פסקת ההתגברות מת אך הכדור נמצא אצל משה כחלון. אי אפשר לפתור את בעיית המסתננים בהתגברות על בג"ץ בלבד, גם היועץ המשפטי לא ייתן היתר לדבר הזה לקרות. אנחנו נותרים כעת עם המסקנה שממשלת הימין, לאחר חודש של דיונים, לא הצליחה לפתור את בעיית המסתננים ולא העבירה בכנסת את פסקת ההתגברות". 

סגל הוסיף לאחר מכן: "במבחן התוצאה, הציבור לא מתעניין בפסקת ההתגברות, איש לא יוכל להגיע לבוחר ולספר שקברו לו את פסקת ההתגברות למרות שעברה בוועדת השרים. על השרים להביא תוצאות כלפי הבוחר כדי שיכולו להתרברב בהם. מנגד אני לא חושב שכל שבעת המנדטים שנמצאים אצל משה כחלון תומכים בעמדת השר בהגנה על בג"ץ. אנשים מצביעים לכחלון כי הם רוצים דירות זולות". לסיום דיבר על מצבה של שרת המשפטים, אילת שקד והוסיף: "אם זה היה מצליח לה, המשאית עם הצל"שים כבר הייתה בדרך. בינתיים היא לא ביצעה שינוי משמעותי בנושא".

עריכה: איתמר זיגלמן