ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בתוך הדיון הפנימי של סיעת הליכוד בכנסת כי הבית היהודי "דוחפים לפח" את פסקת ההתגברות. "הבית היהודי דוחפים כרגע את פסקת ההתגברות לפח. הדרך היחידה להביא את פסקת ההתגברות כרגע היא באמצעות השגת הסכמות בתוך הקואליציה", אמר נתניהו. "מי שדוחף בלי להגיע להסכמות - קובר את פסקת ההתגברות". 

השר זאב אלקין הוסיף במהלך הדיון: "הישגים בתחום הזה אפשר להביא רק בשקט ולא בכותרות בתקשורת. מצער שזה מה שקרה אתמול". מהבית היהודי נמסר בתגובה: "פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים. אנו מודיעים מראש שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק. בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים".



מוקדם יותר, יו"ר "כולנו", שר האוצר משה כחלון, המשיך במתקפה על הבית היהודי וראשיה, נפתלי בנט ואיילת שקד וגם הפנה ביקורת כלפי ראש הממשלה נתניהו. כחלון, שדיבר בוועידת המלונאים בירושלים, אמר כי: "גופים קיצוניים ומשפיעים מנסים לנהל את המדינה. אם חס וחלילה זה יתממש - לא יהיה כאן תייר אחד. אנשים רוצים לבוא למדינות מתוקנות. אני רואה שיש בעיה בניהול הקואליציה, לאחר שביבי לא הצליח להשפיע. מי שינהל את ישראל הן קבוצות המיינסטרים. לא אתן לקבוצות הקיצוניות להוביל. הם יהיו בכנסת, אבל לא יובילו - ואני איאבק בזה. נמרכז כמה שאפשר".


 משה כחלון ונפתלי בנט. צילום: מרק ישראל סלם
משה כחלון ונפתלי בנט. צילום: מרק ישראל סלם


היום הגיע הוויכוח בין הרשויות המחוקקת והמבצעת לשופטת לבית הנשיא. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ניצלה את המעמד כדי לתקוף את תומכי פסקת ההתגברות, כשאמרה כי המשמעות של חקיקת 'פסקת התגברות' היא פשוטה - ביטול ההגנה החוקתית על זכויות האדם המעוגנות בישראל בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו והתרת הרסן לחקיקת חוקים הפוגעים בזכויות אלה בלא שבית המשפט יוכל להושיט לנפגעים סעד", אמרה חיות בטקס. 
 
"הימים האלה אינם ימי חג למערכת בתי המשפט בישראל", הוסיפה חיות, "הרשות השופטת נתונה תחת מתקפה בוטה וחסרת תקדים, אשר מאיימת באופן ממשי על עצמאותה ועל אי-תלותה", אמרה חיות, "אחד המופעים המדאיגים של המתקפה הזו הוא ההחלטה שאותה קיבלה אתמול ועדת השרים לענייני חקיקה ולפיה הממשלה תומכת בהצעת חוק פרטית אשר מרוקנת למעשה מכל תוכן את חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו". 
 
שרת המשפטים איילת שקד השיבה לנשיאה חיות: "אחת לשבוע, יוצאת בת קול ומכריזה כי מדינת ישראל צועדת אל קץ הדמוקרטיה. לעתים בשל מהלך ממשלתי כלשהו ולעתים בשל חקיקה כזו או אחרת. חייזר שינחת כאן, עלול להאמין שהדמוקרטיה הישראלית כה שברירית עד שהיא קורסת ברגע אחד. צר לי לאכזב את המספידים, אך צאו החוצה והביטו. הדמוקרטיה הישראלית חיה נושמת ובועטת וחזקה יותר מכל מבקריה ומכל מספידיה. והאמינו לי, היא גם יכולה להכיל דעות ותפיסות שונות".