נשיא ארצות הברית לא יגיע לטקס פתיחת השגרירות בירושלים, כך עולה הערב (שני) מעיון ברשימת האורחים הצפויים לנכוח בטקס שפרסם הבית הלבן. מי שכן צפוי להגיע הם בתו של טראמפ, איוונקה ובעלה ג'רארד קושנר כמו גם שר האוצר סטיב מנוצ'ין ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן.



מנכ”ל משרד החוץ, יובל רותם, חשף בשיחה עם מעריב שפורסמה הבוקר, כי כל הסימנים מראים שהנשיא לא יגיע למעמד המיוחד. “אני לא רואה כרגע שום אינדיקציה שנשיא אמריקאי מגיע”, הסביר רותם אמש, “זה נורא פשוט - כשמגיע לפה נשיא אמריקני מגיע לפניו צוות מקדים וכל העולם של האבטחה והלוגיסטיקה משתנה. אין שום אינדיקציה שהוא מגיע, ואם אני יכול לדבר איתך עכשיו ואני רגוע - אז כנראה שהוא לא מגיע”. במשרד החוץ מתכננים לערוך קבלת פנים ביום ראשון לשגרירים המוצבים בישראל.



ראש עיריית י-ם, ניר ברקת, השתתף הבוקר בתליית שלטי הכוונה "שגרירות ארצות הברית" ברחבי ירושלים, לקראת העברת השגרירות לבירה. עם תליית השלטים אמר ברקת כי "זה לא חלום, זו המציאות. אני גאה ונרגש לתלות הבוקר את השלטים הראשונים החדשים שהכנו לשגרירות ארה"ב שתיפתח בשבוע הבא בירושלים . זהו אירוע היסטורי ואני מודה לנשיא טראמפ על כך. ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי ועכשיו גם העולם מתחיל להכיר בכך. חג ירושלים שמח". מעבר השגרירות לירושלים מורגש גם בזירה הדיגיטלית. השגרירות שינתה את שם המשתמש בטוויטר ל-usembassyjlm@. כזכור, שנים לאחר שהייתה מוצבת בתל אביב, שגרירות ארה"ב בישראל צפויה לעבור ב-14 למאי לירושלים, וזאת לאחר שבדצמבר האחרון טראמפ מימש את החוק שהקונגרס שעבר בשנת 1995, אך הנשיאים הקודמים חתמו על צו שדוחה את מימושו פעמים רבות.