ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נמצא כעת במוסקבה, שם ייפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וידון עמו על ההחלטה של ארצות הברית לבטל את הסכם הגרעין עם איראן ועל הנוכחות האיראנית בסוריה. צבי מגן, לשעבר שגריר ישראל ברוסיה וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי פירט באוזני אילה חסון ב-103FM על המפגש הצפוי: "היום יציינו ברוסיה את ה-9 במאי, היום בו גברה רוסיה על גרמניה הנאצית ב-1945, זהו יום סימבולי ומורכב. פוטין סובל מכאב ראש גדול בגלל אירופה וסוריה וייתכן שדווקא היום הוא ימצא את הדרך לצאת מהפלונטר הזה".



"איראן ורוסיה הם בני ברית בסוריה", אומר מגן, "אך יש ביניהן גם חילוקי דעות על השליטה העתידית בסוריה ומי יקבל יותר שלל". כשנשאל האם העובדה שישראל פועלת לכאורה בסוריה משמחת את הרוסים השיב: "כנראה שכן. זה לא בהכרח גרוע בשבילה".



"האיראנים לא נמצאים במצב טוב היום, הם נמצאים במצב עדין מאוד והם לא יודעים מה לעשות עם עצמם, במיוחד מול ישראל. אם אני מנחש נכון, הדיון יהיה בניסיון ליצור הסדר עתידי עם האיראנים בסוריה. השחקנים הישראלים, הרוסים והאיראנים יצטרכו להסתדר ביניהם ולדון בעתידה של סוריה ולכן מתקיימת פגישה על מנת לנסות לקדם איזשהו צעד ביוזמת פוטין".



על ההתעקשות של פוטין שנתניהו יצפה עמו יחד במצעד ה-9 במאי סיפר: "יש לפוטין המון לחצים כעת, הוא מנודה ויש עליו סנקציות קשות בגלל אוקראינה ובגלל סוריה, המערב לא מדבר איתו במישור יעיל. כעת מגיע למדינתו מנהיג מוכר בעולם המערבי ועושה לו כבוד, זה חשוב לו".





עריכה: איתמר זיגלמן