לפני שלושה חודשים ועדת השיפוט של פרס וולף לשנת 2018 הודיעה כי החליטה להעניק את הפרס בתחום המוזיקה לשני אמנים: סר פול מקרטני והמנצח אדם פישר. אך, לאכזבת המעריצים, היום (חמישי), שלושה שבועות לפני טקס הענקת הפרסים, המוזיקאי הבריטי האגדי הודיע כי לא יוכל להגיע אליו בשל לוח זמנים צפוף.



בהמשך לשיחות בין חברי מועצת קרן וולף והנהלתה, לבין מנהליו האישיים של מקרטני ורעייתו ננסי שבל, כתב מקרטני כי "זה מאד מחמיא ואני אסיר תודה להיות זוכה פרס וולף למוסיקה השנה. זהו בהחלט כבוד גדול עבורי להיכלל בין גדולי האמנים, היוצרים, המדענים ומחברי ההיסטוריה של ימינו. אך, לאחר בחינה חוזרת של לוחות הזמנים אני נאלץ להודיע כי לא אוכל להגיע בתאריך שנקבע".



טקס הענקת הפרסים יוענק ביום חמישי ה-31.5 בטקס ממלכתי במשכן הכנסת בירושלים על ידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין ויו"ר קרן וולף, שר החינוך נפתלי בנט. מנכ"לית קרן וולף, רעות ינון ברמן, התייחסה לביטול הגעתו של מקרטני ואמרה כי "אנחנו מודים לסר פול מקרטני, לצוותו ולרעייתו ננסי שבל, על שיתוף הפעולה והשיח ומצפים לראותם יחד במאי 2019".



המעריצים יכולים לפחות בינתיים להתעודד מכך שמקרטני יוכל להגיע בשנה הבאה - לפי תקנון קרן וולף, על חתני הפרס להשתתף אישית בטקס, כתנאי לקבלת הפרס. אם נמנעו מלבוא לטקס המיועד בשנה שבה נבחרו, קיימת האפשרות להגיע לטקס קבלת הפרס בכנסת ישראל גם בשנתיים שלאחר ההכרזה. בדומה למקרטני, גם זמרת האופרה ג'סי נורמן, זוכת פרס וולף במוסיקה לשנת 2015 לא הגיעה לקבל הפרס בכנסת באותה שנה אלא בשנה שאחריה, כמוה גם יואכים מסינג, זוכה הפרס בתחום החקלאות לשנת 2013 שהגיע לקבלו בשנת 2014.



קרן וולף הינה קרן ישראלית ממלכתית, שמטרתה קידום המצוינות במדע ובאמנות. מדי שנה, מעניק נשיא מדינת ישראל בשם הקרן את פרס וולף היוקרתי – פרס בין-לאומי המוענק למדענים ואמנים מרחבי העולם, עבור הישגים "לקידום המדע והאמנות לטובת האנושות". הפרסים מוענקים בתחומי המדעים: רפואה, חקלאות, מתמטיקה, כימיה, פיזיקה ובאמנות: ציור ופיסול, מוזיקה ואדריכלות.