יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף היום (חמישי) בכנס הרצליה בחריפות את התנהלות ראש הממשלה ושרים בה, בעקבות מה שהוא הגדיר כשחצנות. זאת בעקבות התקיפה של צה"ל בסוריה אמש וירי הרקטות לגולן. בנוסף תקף לפיד ואת מדיניות נתניהו בכלל בנושא הגרעין האיראני. "כשראש הממשלה טועה, הציבור צריך לדעת את זה. הוא עשה טעויות חמורות בשבועות האחרונים. צילומים במצעדים ומופעי קלסרים הם לא תחליף למדיניות סדורה", אמר לפיד. "מדינת ישראל הייתה פה גם לפניו ותהיה פה גם אחריו. האופוריה של היום בבוקר. דיבורי הרהב של השרים. הם כבר לא יודעים להבדיל בין עוצמה ליהירות. זה חוסר אחריות לאומי".



ירי הרקטות מסוריה לעבר ישראל
יו"ר יש עתיד טען שראש הממשלה לא מוביל אותנו בכיוון נכון :"הציבור צריך לדעת את מה שאנשי בטחון ומודיעין בכירים אומרים כל הזמן מאחורי דלתות סגורות – נתניהו לא מוביל אותנו בכיוון הנכון. הוא עסוק יותר מדי בפוליטיקה ובצילומים, ופחות מדי בקביעת מדיניות". 

לפיד ציין כי הוא וראש הממשלה מסכימים על האסטרטגיה מול איראן אך לא על הטקטיקה וכי במהלך השנים האחרונות היו לו שלושה ויכוחים פומביים עם ראש הממשלה בנושא איראן : "לפני שלוש שנים חשבתי – ובמבחן התוצאה התברר שצדקתי – שראש הממשלה טעה כשהלך לנאום בקונגרס מאחורי גבו של נשיא מכהן. זה גרם לכך שבשלבים המכריעים של ניסוח ההסכם, הוציאו את ישראל מהחדר".

לדבריו, "הוויכוח השני היה לפני שבוע. אמרתי אז שראש הממשלה טעה טעות חמורה במה שזכה לכינוי "מופע הקלסרים". לא ייחסתי לו מניעים זרים, אבל אני חושב – וחלק גדול מקהיליית המודיעין חושב כמוני – שהוא עשה טעות מקצועית חמורה. אם לפני שבוע לא היה ברור מי צודק, גם במקרה הזה התברר בימים האחרונים שצדקתי. עובדה – אף אחד מהשחקנים הרלוונטיים לא שינה את עמדתו בעקבות המופע של ראש הממשלה".

"הוויכוח השלישי היה לפני יומיים", הוסיף לפיד. "נשאלתי ברדיו אם ארה"ב צריכה לפרוש מההסכם. הסברתי בתשובה שפרישה אמריקאית חד צדדית היא לא המטרה הישראלית האופטימלית. מבחינת ישראל, ועל כך מסכים גם ראש הממשלה נתניהו, עדיף ליצור קואליציה רחבה נגד ההסכם. למטרה הזו שווה להשקיע עוד מאמץ לפני שארה"ב פורשת לבד. זה נראה אפשרי, כי בשבועות האחרונים האירופאים הסכימו, בפעם הראשונה, לקיים דיון על שינוי ההסכם. יחד עם זאת סייגתי זאת בכך שלא צריך למשוך את זה לנצח. צריך לתת לאירופאים מקסימום ששה חודשים להצטרף לשינוי ההסכם. אם הם לא יסכימו, אז אמריקה תפרוש באופן חד צדדי".