ברקע פעולת חיל האוויר הלילה בשמי סוריה, בה הופצצו מספר מטרות איראניות בתגובה לשיגור רקטות לעבר רמת הגולן, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים הערב (חמישי) בכנס הרצליה והתייחס למתיחות האזורית במזרח התיכון. "פנינו לעימות מתמשך מול המשטר האיראני", אמר ריבלין, "הרפובליקה האסלאמית של איראן כפי שבא לידי ביטוי גם במסמכי הארכיון שנחשפו על ידי לוחמי המוסד וזרועות המודיעין, במבצע נועז ומבריק, מהווה את האיום הגדול ביותר על שלום האנושות בכלל ועל מדינת ישראל בפרט".
ריבלין דיבר על כלל האיומים ואמר כי ישראל לא תאפשר לאיראנים להתבסס בסוריה. "אנחנו נחושים למנוע את התחמשות איראן בנשק להשמדה המונית ולא נאפשר התבססות איראנית בגבולותינו. לא בסוריה ולא בלבנון. לתפיסתי, האיום של התבססות איראנית בסוריה, לצד חימושו של חיזבאללה ושל חמאס על ידי איראן, מהווים את האיום המידי והמטריד ביותר מולו ניצבת ישראל, בימים אלו", הדגיש נשיא המדינה, "האיראנים נמצאים פה בגבול. האיום הוא כאן והוא מידי ובסופו של יום כל ההשלכות והמשמעויות שלו מונחות לפתחינו. המערכה מוטלת על כתפינו. על צה"ל ועל כל אזרחי מדינת ישראל".
על פעולת צה"ל הלילה ציין הנשיא: "קמנו לבוקר מרגיע של 'כל מטוסינו שבו בשלום'. אין זה מובן מאליו ועל כך תודתנו העמוקה לעוסקים במלאכה כולם. לצד הגאווה והסיפוק, אני מבקש שנזכור כולנו – אנו מצויים בתקופה שאין לנו יכולת לחזות את סופה. על כן, כדאי שנאמץ כולנו את הציוויים המלווים אותנו כבר שנות דור, ואותם אנו חורטים על ספרי מורשת הקרב שלנו: 'בהשקט ובבטחה תהיה גבורתכם' לצד 'מגן ולא יראה'".
אחרי התקיפה: צה"ל פרסם סרטון אילוסטרציה ובו תקיפת משגר המכוון לעבר ישראל


הנשיא הביע את הערכתו לפרישה האמריקאית מהסכם הגרעין עם איראן ואמר כי "ההחלטה שקיבל נשיא ארה״ב מהווה צעד חשוב ומשמעותי להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, ביטחונו של האזור, ושל העולם כולו. ההסכם שנחתם עם איראן העביר מסר מסוכן לכל עריצי העולם, לפיו, כל מה שהם צריכים לעשות כדי לחמוק מלחץ בינלאומי וממגבלות על פעילות טרור חובקת עולם, הוא לפתח גרעין ואז תמורת ערימת שקרים והאטה מסוימת, לקבל את הכול.
"לכל אורך הדרך, ראינו פגמים רבים בהסכם האיראני. היום, בעקבות חשיפת המוסד, גם ידידותינו שרואות את הדברים אחרת לא יוכלו לחלוק על עובדה אחת: ההסכם הזה נבנה על שקר. שקר שיסודו במצג שווא שהציגו האיראניים, לפיו כוונתם אינה לייצר גרעין למטרות צבאיות. המוסד לא חשף דברים חדשים אלא את האמת הישנה: אם האיראניים היו אומרים את האמת ערב חתימת ההסכם – ההסכם הזה לא היה נחתם. בינתיים, ההסכם שנחתם בשקר, נתן לאיראן לגיטימציה להמשיך ולפתח תכנית טילים בליסטיים והזרים הרבה מאוד כסף חדש להתבססות ולחתרנות איראנית במזרח התיכון. היום יותר מתמיד ברור לאירופה כולה, כמו גם לרוסיה ולסין, שהטענות הישראליות אינן שמועות. בינתיים, ידידותנו באירופה עוד דבקות בהסכם ואנו צופים לראות מה ילד יום. לצד האיום הגרעיני, אנו חוזרים ומזכירים לידידינו ולבעלי בריתנו, את מרוץ החימוש שמובילה איראן בגבולותינו". 
בנוגע לצורך בהסכמה לאומית רחבה בעת הנוכחית אמר ריבלין: "למדינת ישראל אין עניין בהסלמה, אבל במציאות משתנה ומורכבת, הסלמה יכולה להיות עניין של ימים ספורים ולעיתים שעות ספורות. ככל שהמהלך אליו נידרש יתבע מאתנו מחיר גבוה יותר, הוא ידרוש לגיטימציה רחבה יותר. משכך, כבר כעת, יש צורך להקפיד על הידברות ועדכון בין הממשלה לגורמים באופוזיציה ובוועדות השונות של הכנסת"
על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים אמר הנשיא: "אנחנו מודים לארצות הברית, ידידתנו הגדולה, שמבינה את הצורך להפוך את המובן מאליו לעובדה. מכאן אני קורא לכל ידידותינו שכבר מכירות בפועל בירושלים כבירת ישראל, להשלים את המהלך ולהעביר את השגרירויות שלהן לירושלים בירת ישראל"