המשלחת האמריקאית צפויה לנחות היום (ראשון) בישראל לקראת העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ח"כ מייקל אורן, ביקר בתכניתה של אילה חסוןב-103FM חלק מיהודי ארה"ב, שלדבריו, "יתנגדו לכל דבר שטראמפ יעשה". עו"ד מרק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בארץ, הוסיף: "היהודים בארה"ב כבר לא אוהדים את ישראל".



בפתח דבריו הסביר אורן כי "מאז שנת 1995, החל מקלינטון, דרך בוש ועד לאובמה, אמרו לנו שיעבירו את השגרירות האמריקאית לירושלים כחלק מהבטחת הבחירות. האמריקאים לא הכירו עד היום בירושלים כבירתנו מכיוון שהם חתומים על תוכנית החלוקה, אשר הגדירה את ירושלים כעיר בינלאומית. משנת 1967 עד הסכם אוסלו ההנחה האמריקאית הייתה שמעמדה של העיר ייקבע באמצעות השיחות הישירות בינינו לבין הירדנים והפלסטינים, וכך בכל פעם דחו את הנושא מחדש".



עו"ד מרק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, ניסה להסביר מדוע, על פי הסקרים, מרבית הקהילה היהודית בארצות הברית מתנגדת להעברת השגרירות לבירה: "לצערי הקהילה היהודית בארצות הברית לא כל כך אוהדת את ישראל לאחרונה. 80% מהם מצביעים לדמוקרטים, ורבים מהם לא תומכים ברעיון העברת השגרירות וחושבים שהצעד הזה יפגע בתהליכי השלום. אני מניח שזה נובע מכך שהקהילה היהודית לא חיה במציאות הפוליטית כאן".



 


כשנשאל האם מדובר בצעד פוליטי, השיב: "בעקבות התמיכה המסיבית של הקהילה היהודית בדמוקרטים, ישנם כאלה שלא הסכימו למהלכי נתניהו בנוגע להסכם עם איראן והנאום בקונגרס, היו כאלה שחשבו שנתניהו פגע בכבוד של הבית הלבן ושל ממשל אובמה, אך לדעתי הם לצערי פשוט מנותקים ממה שקורה בקרב רוב הציבור בארצות הברית".

ח"כ מייקל אורן ניסה גם הוא להסביר את חוסר התמיכה בהעברת השגרירות, וציין: "להערכתי היא נובעת מההתנגדות לטראמפ. אנחנו בישראל כמובן מברכים גם את העברת השגרירות וגם את הפרישה האמריקאית מהסכם הגרעין, אך כנראה שבארצות הברית, כל דבר שטראמפ יעשה - יש כאלה בהקהילה היהודית תתנגד לו, לא משנה מה".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן