בזמן שבישראל עדיין חוגגים את ניצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון ורבבות צפויים להגיע הערב לקבלת פנים לכבודה בכיכר רבין, מזהיר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) מפני חילולי שבת במהלך שידור האירוויזיון בירושלים בעוד כשנה. במכתב שהעביר אתמול לשרת התרבות והספורט מירי רגב, לשר התקשורת איוב קרא ולשר התיירות יריב לוין, מתריע ליצמן מפני האפשרות של חילול שבת המוני בעת השידור העתידי של האירוויזיון, בחודש מאי 2019, בירושלים.



"בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות והמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה ללבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו", כתב ליצמן.



סגן השר הוסיף כי "בכל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת בקדושתו ובמנוחתו. שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי והיא אות בין עם ישראל והקב״ה". העתקים מן המכתב נשלחו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו , לשר הפנים אריה דרעי וליו"ר ועדת הכספים משה גפני.



יצוין כי ליצמן אינו נוקט במכתב בלשון של איומים ולא מדבר על משבר קואליציוני. גורמים חרדים אמרו כי "דיה לצרה בשעתה. ליצמן יסתפק בשלב זה בהבטחות שהשרים הנוגעים בדבר יעשו הכל כדי למנוע חילול שבת".



ובתוך כך תקפה חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) את סגן השר ליצמן ואמרה: "איזו צביעות. החרדים התרגלו לשלוף את קלף חילול השבת כשנוח להם. איפה היה ליצמן לפני שבועיים כשהתקיים אירוע הג'ירו? צריך לאפשר לאירועים בסדר גודל כזה להתקיים ללא מפריע בישראל, זה כבוד גדול למדינה שלנו לארח אירועים בינלאומיים בהם רוב המשתתפים הם לא יהודים, אז על מה השר קופץ? אני אומרת זאת כחברה בתנועה המסורתית וכשומרת שבת בביתי. אתם עושים צחוק מעצמכם ומהדת כשאתם משתמשים בה ככה כמכשיר פוליטי. זה לא ראוי".