שר החינוך נפתלי בנט הגיב היום (שלישי) בחריפות להחלטה של טורקיה לגרש את השגריר הישראלי, איתן נאה, מאנקרה, על רקע העימותים האלימים בעזה, וקרא לישראלים "לא לנסוע לטורקיה". מלבד זאת, טען השר כי הוא יבקש מיו"ר הכנסת, יואל יולי אדלשטיין, לאשר הכרה ישראלית רשמית בשואה הארמנית, שבוצעה על ידי הטורקים. ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) זעם אף הוא על ממשלת ארדואן: "עם אנטישמים כמו ארדואן לא מתפייסים, הוא חלק מציר הטרור האסלאמי".



בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב בנט: "ארדואן ספוג בטרור חמאסי מכף רגלו ועד ראשו. הייתה זו שגיאה חמורה בזמנו לחתום מולו על הסכם פיצויים בעשרות מיליוני דולרים בעקבות המרמרה. בזמן אמת אמרתי שהוא ישוב לעקוץ אותנו , ואף הצבעתי נגד אותו הסכם מביש, שלצערי עבר בקבינט".



"כעת", הוסיף, "יש לעבור ממילים חריפות למעשים חזקים. הנה תכנית פעולה מקיפה לכנסת, לממשלה ולציבור הישראלי: 1. פניתי ליו״ר הכנסת על מנת לאשר הכרה רשמית של מדינת ישראל בשואה הארמנית שבוצעה על ידי טורקיה. 2. העברתי לראש הממשלה בקשה לדון בקבינט בהכרה בזכות המיעוט הכורדי בסוריה ומעבר להכרה ולאוטונומיה. 3. אני מבקש מכם, הציבור הישראלי: בטלו נסיעותיכם לטורקיה. מיד. צאו לנופשון בגליל ובגולן. גם לכם יש תפקיד, ישראל לא תבליג עוד על כבודה והיא תשמור על גבולותיה ועל אזרחיה".



שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, הוסיף: "אצל הסולטן ארדואן באמת 'הכל כלול': החוצפה, המוסר הכפול, הפונדמנטליזם של האחים המוסלמים והתמיכה בטרור. ימי הפחה התורכי חלפו! לישראל יש אינטרסים לאומיים והיא חייבת להגן עליהם גם במחיר ויתור על חופשה באנטליה או 'קונקשן' באיסטנבול. נעמוד בזה!".