ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (רביעי) לרשת CBS, וניסה להדוף את הביקורת שנשמעת כלפי ישראל בנוגע לדיכוי המהומות שפרצו במסגרת "צעדת השיבה", בהן נהרגו 60 מפגינים פלסטינים. "הייתי מעדיף שאירועים אלו לא היו מתרחשים", אמר נתניהו לרשת האמריקאית והוסיף, "חמאס דוחף את האנשים לעבר ישראל, תוך שהוא מצהיר על כוונתו להשמיד אותה. הוא גם משלם להם. זאת לא הפגנה שקטה".



ראש הממשלה המשיך והאשים את חמאס בניצול המצוקה בעזה לצרכי הסברה, ואמר כי הארגון "דוחף אזרחים, נשים וילדים לקו האש מתוך מטרה להביא להרוגים. אנחנו מנסים לפגוע בכמה של פחות, והם מנסים להביא להרוגים כדי להפעיל לחץ על ישראל, זה נורא", אמר נתניהו. כשנשאל האם ישראל פעלה באופן אלים מדי, ענה רה"מ כי הוא לא מכיר אף צבא שהיה פועל אחרת.






"נותרנו עם ברירות קשות, זה מצב רע"



"ניסינו דרכים אחרות, נשק לא קטלני, וזה לא עזר. נותרנו עם ברירות קשות, זה מצב רע. אתה מנסה לפגוע מתחת לברך ולפעמים מפספסים", הוא הוסיף, "אפשר היה למנוע את כל זה, אם חמאס לא היה דוחף את הפלסטינים לשם, דבר לא היה קורה". בנוגע לסיבות למצב בעזה, נתניהו טען כי האשמה נתונה בידי הרשות הפלסטינית בשל הפסקת העברת התשלומים לרצועה. לבסוף הבהיר ראש הממשלה כי אין מקום לשיחות עם חמאס, ואמר כי "כל עוד הם מבקשים להשמיד אותנו, על מה נדבר?", והבהיר כי מנהיגי ארגון הטרור לא חסינים להתנקשויות.



בנוגע לאיראן הבהיר נתניהו כי "ישראל מעולם לא הייתה אויבת של העם האיראני, ומעולם לא חיפשה ריב עם הרפובליקה האסלאמית, אך טהרן היא זאת שמצהירה על כוונתה להשמיד אותנו על בסיס יום יומי".