הוועדה המיוחדת המכינה את חוק הלאום, בראשות ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) מתכנסת היום (רביעי) כדי לדון בהכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית והדבר מעורר זעם ביהדות התורה. חוק הלאום אושר בקריאה ראשונה ערב פגרת האביב של הכנסת ברוב של 64 תומכים מול 50 מתנגדים והיום תתכנס הועדה לראשונה מאז הפגרה כדי להמשיך בתהליך החקיקה.



נושא הדיון הבוקר הוא מעמד השפה הערבית אולם ביהדות התורה אומרים כי קיים חוסר הסכמה מוחלט מצד רוב מפלגות הקואליציה כנגד סעיפים מרכזיים בחוק ולדברי ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הבוקר לביטאון "יתד נאמן" מדובר בדיון מיותר ועקר מתוכן. מקלב אמר לעיתון כי "מדובר בהפרת הסיכומים והחוק לא יקודם, יש להגיע קודם להסכמות בין הסיעות ורק לאחר מכן לקיים דיון".

כזכור, החוק הובא לקריאה ראשונה בתום מושב החורף, זאת בלחץ של הליכוד למרות שרוב סיעות הקואליציה מתנגדות לסעיפים משמעותיים בו. עבור המפלגות החרדיות, מדובר בחוק מורכב ובעייתי. קודם כל בגלל עצם העובדה שמדובר בחוק יסוד, ושנית מתוקף העובדה כי כל סעיף בחוק עלול בעתיד לשמש את בג"ץ או כל ערכאה אחרת, לפרש שלא כהלכה את משמעות החוק ולפסוק בעקבות כך פסיקות מעוותות ואף מסוכנות. ביהדות התורה אומרים כי למרות חילוקי הדעות הוחלט לאשר את הצעת החוק בקריאה ראשונה ו"לקבור" אותה לאחר מכן ולא להמשיך בקידומו של החוק.

תחילה ביקשו ביהדות התורה לשכנע מפלגות קואליציה שלא להגיע לדיון הבוקר אך לבסוף הוחלט כי המפלגות השותפות ישלחו את נציגיהן לוועדה, ושם יביעו שוב את ההתנגדויות העקרוניות לחוק מורכב זה. הצעת החוק בנוסח שאושר בקריאה ראשונה מעגנת בחוק-יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית, ואת עקרון קיבוץ הגלויות. 
כשאושרה הצעת החוק אמר היוזם שלה, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד): "החוק הוא תעודת הביטוח שאנחנו משאירים אחרינו לדור העתיד". לעומתו אמרה שרת המשפטים לשעבר ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כי "צריך לשלוח את כל הממשלה הזאת לשיעור אזרחות מההתחלה".