המערכה הדיפלומטית בעקבות העימותים ברצועת עזה נמשכת. מועצת זכויות האדם של האו"ם התכנסה היום (שישי) בז'נבה, על מנת לדון במצב הפלסטינים ברצועת עזה בעקבות העימותים האחרונים בין תושבי הרצועה לצה"ל. המועצה, גוף שבעקביות עוין את ישראל, צפויה להצביע על הצעה להקים ועדת חקירה בינלאומית לאירועים ברצועה, שככל הנראה תעבור עקב הרוב באוטומטי שלך מדינות ערב במועצה. 



ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם, זיד בין ראאד אל חוסיין הירדני, אמר בישיבת המועצה הדנה במצב ברצועת עזה, כי זכויות הפלסטינים נשללות באופן קבוע. "1.9 מליון בני אדם בעזה סגורים בכלוב מלידה על מוות". 

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, אביבה רז שכטר, אמרה כי המועצה חזרה "לצורה הגרועה ביותר של אובססיה אנטי-ישראלית. "הישיבה המיוחדת הזאת, וההצעה שמונחת לפניכם, הקוראת חלקים ועדת חקירה, מונעים ממניע מדיני ולא ישנו את המצב בשטח כהוא זה". לדבריה, ישראל עושה מאמץ אמיתי לצמצם את מספר הנפגעים, אבל חמאס לא והפציר לתושבים להגיע לחזית ההפגנות ולשמש כמגנים אנושיים". 

בתוך כך, כוויית הפיצה הלילה טיוטת הצעת החלטה לחברות מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה כוח בינלאומי יישלח לרצועת עזה להגן על תושביה. ההצעה צפויה לעלות להצבעה ביום שני או שלישי, אולם לא צפויה לעבור לאור הווטו המובטח של ארצות הברית.



שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הגיב הבוקר להצעה הכווייתית: "הציניות והניסיונות לעוות את המציאות הגיעו לשפל חדש, ישראל תמשיך להגן על ריבונותה ועל ביטחון אזרחיה מול הטרור והאלימות הרצחניים של החמאס". לדבריו, "הצעת ההחלטה המבישה הזו היא הצעת תמיכה בפשעי המלחמה של חמאס נגד ישראל ונגד תושבי עזה הנשלחים למותם למען שימור שלטון החמאס."



אתמול קראה טורקיה להעמיד את ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג על ביצוע פשעי מלחמה. שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר כי מטרת טורקיה היא "לאחד את כל העולם בנושא זה, ולהביא אותו למועצת הביטחון של האו"ם". צ'בושולו הוסיף כי במקרה של וטו אמריקאי במועצה, "הצעד הבא יהיה להפנות את הסוגיה למועצה הכללית של האום ומשם לבית הדין הפלילי בהאג". שר החוץ הטורקי סיים את דבריו ואמר "הפשע הזה נגד האנושות צריך להיבדק על ידי ועדה עצמאית, ועל ישראל לציית לחוק הבינלאומי".