אחרי ארצות הברית וגואטמלה, תיפתח מחר שגירות נוספת בירושלים - זו של פרגוואי. הערב (ראשון) נחת בישראל נשיא המדינה הדרום אמריקאית, הורסיו קארטס והתקבל בנתב"ג ע"י השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן. מחר בצהריים ייערך טקס קטן במשרדי השגרירות במתחם ה"גן הטכנולוגי" בשכונת מלחה במערב העיר. 

השר ארדן: "החלטתו של הנשיא קארטס להעביר את השגרירות לירושלים היא מהלך חשוב שמכיר בזכותה של ישראל לקבוע את בירתה. בכך הוא מצטרף לארה"ב ולגואטמלה ואין לי ספק שעוד מדינות בדרך. ההכרה בירושלים מייצגת שינוי במפה המדינית העולמית: יותר ויותר מדינות תומכות בעמדותינו וחפצות בהידוק היחסים עמנו. בשנים האחרונות הוכיחה פרגוואי בשורה של החלטות אמיצות כי היא ידידה אמיתית. אני מברך את הנשיא על תמיכתו בישראל ועל מנהיגותו".
הנשיא קארטס נחשב לידיד קרוב של ראש הממשלה נתניהו וצפוי לסיים את כהונתו ב-15 באוגוסט. בשעה 10:00 ייפגש קארטס עם הנשיא ריבלין ובשעה 13:00 עם ראש הממשלה נתניהו. בשעה 17:00 ייערך למשלחת הפרגוואית טקס במשרד החוץ.

בשעה 17:00 תתקבל המשלחת מפרגוואי בטקס במשרד החוץ ובין הטקסים ייפגש הנשיא האורח עם ראש הממשלה נתניהו ביחידות ועם הנשיא ראובן ריבלין. 

בתוך כך, גואטמלה שהעבירה את השגרירות שלה לירושלים בשבוע שעבר, כבר חשה בהשלכות המהלך, אם כי בקנה מידה קטן. ברבאט, עיר הבירה של מרוקו, החליטו להקפיא את פרויקט "ערים תאומות" בין רבאט לבירה גואטמלה סיטי, זאת לשם "הפגנת סולידריות עם העם הפלסטיני".
המדינות שבדרך לבצע מהלך דומה הן הונדורס וצ'כיה שהביעו נכונות להעביר את השגרירויות שלהן בשבועות הקרובים.