בעיצומו של חודש מלא באירועים ביטחוניים ומדיניים שעברו עלינו, מהלחימה בסוריה נגד כוחות איראניים, פתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים והמהומות בגבול עזה שגבו את חייהם של עשרות פלסטינים, גם המערכה הדיפלומטית נמשכת בכל הכוח. היום (שני), בצעד יוצא דופן, הגיע שגרירי ספרד וסלובניה בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ. מחר צפוי להגיע השגריר הבלגי גם הוא לשיחה.



ספרד, סלובניה ובלגיה היו בין המדינות שהצביעו בעד הקמת ועדת חקירה למעשי צה"ל בעזה בהצבעה שהתקיימה ביום שישי האחרון. בישראל החליטו לזמן את השגרירים לשיחת נזיפה, בה הם פגשו את סמנכ"לית אירופה במשרד החוץ, ד"ר רודיקה רדיאן - גורדון.



תוצאות ההצבעה



ביום שישי האחרון מועצת זכויות האדם של האו"ם קיבלה החלטה על הקמת ועדת חקירה לאירועים האחרונים ברצועה עזה. במסגרת ההחלטה, נקבע כי כוח בינלאומי יישלח לרצועה. ארצות הברית ואוסטרליה התנגדו להחלטה ויתר החברות הצביעו בעדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה וכתב בטלגרם כי "אין חדש תחת השמש. הארגון שקורא לעצמו המועצה לזכויות אדם שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר הוכיח שהוא לא רלוונטי. ישראל דוחה בתוקף את ההחלטה שהתקבלה ע"י רוב אוטומטי אנטי ישראלי, שתוצאותיה ידועות מראש. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה וחייליה כפי שמקנה לה זכותה להגנה עצמית".



ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "ישראל דוחה לחלוטין את החלטת מועצת זכויות אדם, שהוכיחה שוב שהיא גוף בעל רוב אנטי ישראלי אוטומטי בה שולטים הצביעות והאבסורד. תוצאות ועדת החקירה עליה החליטה המועצה ידועות מראש והוכתבו בנוסח ההחלטה עצמה. ברור לכל שהמטרה של המועצה איננה חקר האמת אלא פגיעה בזכותה של ישראל להגנה עצמית ודמוניזציה ייחודית למדינה היהודית. פעם אחר פעם המועצה מתעלמת מפגיעות אמיתיות בזכויות אדם בעולם. במקום זאת היא בוחרת לתקוף את הדמוקרטיה היחידה במזה"ת ומקבלת יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד כל מדינות העולם גם יחד".