עימות חריף התרחש היום (שני) במליאת הכנסת בין חברי הכנסת אלעזר שטרן מ'יש עתיד' לבין ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה. העימות החל כאשר ח"כ אייכלר התייחס לדיון שהתקיים מוקדם יותר בוועדת חוקה, במסגרתו נידונו דברים שאמר עד המדינה במשפטו של השר לשעבר שלמה בניזרי, כי הופעלו עליו לחצים על מנת שיעיד נגד השר בניזרי.



ח"כ אלעזר שטרן השיב לדברים ואמר ש"אם זה היה רק ח"כ אייכלר אז לא הייתי מתרגש כי אייכלר לא בדיוק אוהב יהודים, לא בדיוק אוהב את מדינת ישראל, הוא לא מאמין בהרבה מוסדות של מדינת ישראל, הוא חושב שהוא קובע מי יהודי, מי דתי ואיזו כיפה כל אחד צריך ללבוש, אז הייתי יכול להבליג. אייכלר לא מפתיע אותי, הוא קיצוני גם בין חבריו. הוא עושה את הכל על מנת לפרק כמה שיותר מוסדות של המדינה אלא אם כן הם משרתים אותו. אולי יום אחד הוא יעשה תשובה ויבין שיש גם דרך ארץ, ויש ואהבת לרעך כמוך ולא רק את עצמך ואת הציבור שלך".



ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה כי "אני אוהב יהודים שאוהבים את היהודים החרדים לדבר ה' הדבקים בתורתו, אני לא שונא אף אדם שאינו שונא יהודים ולא מסית נגד התורה ושומריה. לא כך ח"כ אלעזר שטרן שהאשים אותי בשנאת יהודים שלא כמוני, הוא עושה זאת כדי למצוא חן בעיני אדונו יאיר לפיד שנתן לו מקום כדי שילחם בציונות הדתית ובציבור החרדי דווקא כחובש כיפה".



"אלעזר שטרן מזכיר לי את היהודון המוסר והמלשין שעובד בשירות השליט נגד אחיו היהודים", המשיך ח"כ אייכלר, "אף אדם חילוני לא היה מעז להילחם בשנאה ואיבה כזו בישיבות ההסדר, ברבנות הראשית והציונות הדתית. מי שבוגד במורשת אבותיו אין לצפות ממנו לנאמנות לעם ישראל. ח"כ שטרן בפרט וחבריו שיוצרים דה-לגיטימציה והסתה יום יומית נגד ילדי החרדים, מכינים דעת קהל למלחמה בין יהודים, זה מה שהם רוצים, הם סכנה קיומית למדינת ישראל. שום אויב חיצוני לא יחסל את מדינת ישראל, רק ח"כ שטרן ודומיו הם שישמידו את מדינת היהודים במלחמת אזרחים פנימית. אם הם חלילה יצליחו ליצור מלחמה בין יהודים זו תהיה סופה של מדינת ישראל ולכן הם סכנה גדולה מאוד".



ח"כ מיקי לוי התפרץ בזעם ואמר כי הוא מסית ומדיח ובתגובה אמר ח"כ אייכלר שהוא מבקש להוציא את "הקצין לשעבר שהיכה חרדים באכזריות" וכאשר ירד מן הדוכן כינה את ח"כ לוי רוצח. לאחר מכן התנצל ח"כ אייכלר על המילה רוצח, אך הבהיר שאיננו חוזר בו משאר הדברים.



ח"כ שטרן מסר בתגובה כי ""חבר הכנסת אייכלר יכול "לברך" אותי כמה שירצה, אבל לא אשתוק כשהוא תוקף את מוסדות המדינה כפי שעשה על בימת מליאת הכנסת. יש לי כבוד והערכה לחברי הכנסת החרדים גם כאשר יש בינינו חילוקי דעות. אין לי כבוד לחברי כנסת שמייצרים שנאה נגד מוסדות המדינה ומשרתיה. כאשר משתלחים בצורה כזאת נגד מוסדות המדינה שלנו, אין שאלה האם אצא להגנת המדינה. כך אמשיך לעשות".