ח"כ עודד פורר ומפלגת ישראל ביתנו יעתרו היום (שלישי) לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד פרקליט המדינה בדרישה להוציא צו על התנאי שיורה להם לנמק מדוע לא השיבו לפנייתו לפתוח בחקירה נגד ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) על שאמר כי דגל ישראל בעיניו "הוא הרבה יותר גרוע מסמרטוט". ח"כ זחאלקה אמר את הדברים בחודש דצמבר האחרון בתכנית "אנשים" ששודרה בערוץ 12. הוא גם אמר "אני אעדיף למות מאשר לשיר את ההמנון הישראלי".

עוד ציין ח"כ פורר כי במהלך שנת 2015, בעת פגישה עם תושבי אום אל חיראן, אמר לטענתו ח"כ זחאלקה כי "אם צריך להישפך דם, כך יהיה. רק כך הרשויות יבינו שאנחנו משוגעים. אנחנו, בני העם הפלסטיני, נעדיף למות מאשר להיות מגורשים".

ח"כ עודד פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ עודד פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כבר למחרת פנה ח"כ פורר ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפעול למיצוי הדין מול ח"כ זחאלקה, אלא שלדבריו עד מועד זה טרם קיבל מענה ענייני ומנומק כלשהו מטעם היועמ"ש והפרקליטות ולמיטב ידיעתו אף לא נפתחה כל חקירה בעניינו של ח"כ זחאלקה בכל הקשור עם התבטאויותיו.

על כן, הסביר ח"כ פורר בעתירה, לא נותרה בידיו ובידי מפלגתו ברירה זולת פנייה לבג"ץ. לטענתם התמשכות ההליכים בענייניו של זחאלקה אינה סבירה ואינה ראויה ועשויה להוביל לפגיעה קשה באמון הציבור ברשויות המדינה, במערכת אכיפת החוק ובתוך כך עשויה לפגוע בשלטון החוק ולעודד אלימות וטרור.

אשר על כן מתבקש בג"ץ לתת צווים על תנאי המופנים ליועמ"ש ולפרקליט המדינה ויורה להם לתת מענה מיידי וראוי לפניית ח"כ פורר ומפלגת ישראל ביתנו.

ח״כ זחאלקה, יו״ר סיעת הרשימה המשותפת, אמר בתגובה "זוהי עתירה קנטרנית ופרובוקטיבית וחלק ממסע ליברמן ומפלגתו נגד הציבור הערבי ומנהיגיו, שמטרתו העיקרית לזכות בפופולריות זולה ע״י הסתה נגד ערבים. אני מקווה שהעתירה תדחה, וגם אם לא אני מוכן לכל תרחיש ועומד על דברי בעניין הדגל, ההמנון וזכותנו להאבק זכויותינו בלי לחשש מאיומי המשטרה".

 

זחאלקה הוסיף: "זוהי עתירה של מפלגה פשיסטית נד חופש הביטוי ולמען הגבלת הזכות לפעילות פוליטית".