שר האנרגיה יובל שטייניץ' (ליכוד) התייחס היום (רביעי) אצל אילה חסון ב-103FM לביקורת של האיחוד האירופי נגד ישראל, לאחר שהאחרון קרא לבחון את האלימות המשטרתית בחיפה ואת סיפורו של המפגין ג'עבר פרח: "שילכו לאלף אלפי עזאזל, זו שיא החוצפה והצביעות. אותו איחוד אירופי מתחנף כעת לאיראן ויעזור למדינה מול הסנקציות של ארה"ב".



לדבריו, "איראן מוציאה להורג, מענה הומוסקסואליים, פוגעת בזכויות הנשים, תומכת בטרור ובאסד שמפזר נשק כימי על בני עמו. הם נטפלים אלינו? אנחנו מדינת חוק והפרשה של ג'עבר פרח נבחנת גם ככה במח"ש, זה רק מראה על הנבזות שיש באיחוד האירופי. מדובר בסוגיה נקודתית, חמאס בסיוע של אבו מאזן הצליח לגרום למשהו שאנחנו ניסינו להימנע ממנו. ניסינו למנוע את עשרות ההרוגים ברצועת עזה אך הם רצו להוביל שפיכות דמים והצליחו למנף זאת לטובתם". 


שטייניץ הוסיף: "אני לא צופה בשינוי מגמה באירופה כלפי ישראל. למרות שאירופה מעצבנת לעיתים, בשנים האחרונות היא ידידותית אלינו מאי פעם. שלחתי לעזאזל את האיחוד האירופי שאינו מייצג באמת את מדינות אירופה, זהו ארגון שאף אחד לא מוביל אותו אלא חי מתוך עצמו, הוא פחות ידידותי מאשר מדינות אירופה בעצמן. אני מקווה שגם באיחוד האירופי מצטערים על שקרה אתמול". 
 
"חוצפה וצביעות". שטייניץ. צילום: יח"צ
"חוצפה וצביעות". שטייניץ. צילום: יח"צ

 
השר התייחס לוויכוח של מדינות אירופה עם מדיניותו של טראמפ: "הוויכוח שלהם עם ארצות הברית על איראן אינו קשור לישראל ישירות. טראמפ קיבל את ההחלטות שלו ומחייב את האירופאים ללא הסכמה הדדית ללכת בעקבותיו והם נפגעו מכך. אני חושב שבאמת צריך לבלום את איראן ובאמת שהסכם הגרעין לא מספיק טוב, גם לאירופאים יש אינטרס למנוע את ההסכם הזה כדי שלא יגיעו טילים בליסטיים גם ללונדון ופריז". 
כשנשאל האם ראש הממשלה יכול לבחור את המפכ"ל הבא, לנוכח החקירות בהן מצוי, השיב שטייניץ: "זה בעייתי משני הכיוונים.  ולכן אשאיר את הנושא לשיקולו של היועץ המשפטי לממשלה. זה בעייתי לאפשר לראש הממשלה שנמצא תחת חקירות לבחור את המפכ"ל אך גם בעייתי לא לאפשר לו ולממשלה לעסוק במינוי".
 
על 'הקמפיין' של המפכ"ל לכהונה רביעית טען: "אני לא רואה זאת בעין חיובית. לא רמטכ"ל, לא מפכ"ל ולא ראש שב"כ צריכים להיות מעורבים בסוגיית הארכת כהונתם. אני חשוב שהארכת כהונה לא צריכה להתקבל באופן אוטומטי ונכון שהממשלה תקבל את ההחלטה תבחן את הנושא. לדעתי בעידן מודרני יש למנות מפכ"ל לכהונה ארוכה של 4-5 שנים". השר שיבח את תפקודו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: "הרמטכ"ל אייזנקוט הוא רמטכ"ל מצוין ואנחנו צריכים להפציר בו שיישאר בתפקיד. העובדה שהוא אינו רודף תקשורת, בניגוד לקודמיו, גם היא משרתת את צה"ל. רמטכ"ל אייזן" (חזק מברזל - ביידיש).
עריכה: איתמר זיגלמן