מליאת הכנסת תקיים היום (רביעי) דיון והצבעה בנושא ההכרה ברצח העם הארמני. "אני פונה לשרי ממשלת ישראל ולחברי הכנסת כולם - הגיע הזמן להכיר ברצח העם הארמני. מספיק, מספיק. העם היהודי שעבר שואה כל כך איומה ונוראה אסור לו להתעלם מרצח העם שלנו", הסבירה ד"ר ג'ורג'ט אבאקיאן, יושבת ראש ועד הפעולה הארמני בישראל, בשיחה עם "מעריב אונליין".

ד"ר אבאקיאן, תושבת הרובע הארמני בעיר העתיקה בירושלים, פועלת מזה עשרות שנים בניסיון לשכנע את הפוליטיקאים ואת דעת הקהל בישראל להכיר ברצח העם. "אני מקווה שהיום נראה שינוי אבל אני לא כל כך אופטימית, זה יותר מעשרים שנה אנו מקווים וכך גם היום. אני מאוד מודה לחברת הכנסת תמר זנדברג שמביאה את העניין לכנסת", הוסיפה, "אגב כשקבענו שהיא תעלה את הנושא לסדר היום של הכנסת עדיין לא היה העניין הטורקי על הפרק. אנו לא רוצים שהעניין שלנו יתערב בנושא יחסי ישראל טורקיה".

לדבריה, החלטה על הכרה ברצח העם שלנו צריכה להיות מהלך של צדק היסטורי. "ישראל צריכה להכיר ברצח העם הארמני בלי קשר לטורקיה ובלי קשר לארדואן. זה צריך להיות מהלך היסטורי ומוסרי. הצדק ההיסטורי צריך להוביל לכך", הסבירה, "אני מתביישת בתור אזרחית המדינה שהמדינה שלי, ישראל, לא מכירה ברצח העם שלי למרות שזה קרה לפני יותר ממאה שנה". לקראת ההצבעה, ד"ר אבאקיאן הוסיפה: "אתמול שמעתי את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מסבירה שיש על הפרק עניינים פוליטיים מדיניים וכלכליים בין ישראל לטורקיה. הכלכלה והפוליטיקה לא צריכה לעלות על המוסר ועל הצדק ההיסטורי".

"אני מקווה ומבקשת מכולם להכיר ברצח שלנו", אמרה, "נשיא המדינה ראובן ריבלין העלה את הנושא לדיון כשהיה יושב ראש הכנסת, ואני לא יודעת למה הוא עכשיו יושב בצד. לשמחתי, יושב ראש הכנסת אדלשטיין תומך. הוא היה אתנו עוד לפני שנבחר ליושב ראש הכנסת ואני מקווה שהיום יצביע בעד ההצעה שתעלה ח"כ זנדברג". ד"ר אבאקיאן מסרה כי משלחת של בני העדה הארמנית תעקב מקרוב מיציע האורחים במליאה אחר ההצבעה. "בוא נקווה לטוב. הגיע הזמן להכיר ברצח העם שלנו", אמרה.

בתוך כך נודע כי הממשלה לא תענה היום להצעה לסדר של ח"כ זנדברג להכרה ברצח העם הארמני ולא תביע עמדה בנושא. "אחרי שאציג את ההצעה תתקיים הצבעה, ואני מצפה מנציגי כל הסיעות להצביע בעד ההכרה ולעשות את הצדק ההסטורי הזה. בוא נשים את הפוליטיקה בצד", אמרה. יצויין כי בעבר נהגה הממשלה להפיל הצעות לסדר בנושא רצח העם בארמני שהועלו על ידי ראשי מרצ לדורותיהם. ב-2011 לראשונה הועבר הנושא שהועלה במליאה להמשך דיון בועדת החוקה שם קרא יו"ר הועדה, ח"כ יעקב מרגי, להכיר ברצח העם הארמני, אך היתה זו הודעה אישית שלו.