ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח היום (רביעי) בכנס הבינלאומי של מפקדי חילות אוויר, הנערך בבסיס תל נוף. כצפוי, נתניהו התייחס לעמדה האמריקאית מול איראן ולתוכנית 12 הנקודות שהציג השבוע מזכיר המדינה מייק פומפאו. "ישראל מעריכה מאוד את המנהיגות החזקה של הנשיא טראמפ ואת תכנית 12 השלבים של מזכיר המדינה פומפאו לחסום את התוקפנות האיראנית", אמר ראש הממשלה והוסיף: "אני יכול לומר לכם בביטחון שרבים במזרח התיכון חולקים את ההערכה שהבעתי כרגע, זו אינה עמדה ישראלית בלבד".


ראש הממשלה אמר עוד, כי הוא מקווה ש"המסר האמריקאי הברור הזה הובן היטב בטהרן". הוא הבהיר כי כמו ארה"ב, לישראל אין סכסוך עם העם האיראני, "אך אנו נחושים להדוף את התוקפנות האיראנית".

נתניהו חזר על העמדה הישראלית המסורתית בנוגע למשטר האייתוללות ואמר כי "לא ניתן לאיראן להקים בסיסים צבאיים בסוריה, ולא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני. חיל האוויר הישראלי משחק תפקיד מכריע ביישום מדיניות זו, ועשה זאת באופן עקבי וביעילות במהלך השנים האחרונות". 

דבריו האחרונים של ראש הממשלה מתייחסים, בין היתר, לחשיפה של מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, אתמול בכנס, כשגילה כי ישראל תקפה פעמיים במזרח התיכון באמצעות מטוסי ה-F-35

ליברמן: "אם נראה המשך ניסיונות להתבסס, נפעל עוד פעם"

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום באוגדת איו"ש, והתייחס גם הוא לנעשה בסוריה. ליברמן נשאל האם בעקבות התקיפה הנרחבת על המטרות האיראניות בסוריה יש הערכה שהאיראנים משנים את הכיוון שלהם להמשיך להתבסס שם. תשובתו היתה כי "מה שרק אנחנו יכולים להגיד פעם נוספת ואני חוזר ואומר: אין לנו שום עניין להסלים. אין לנו שום עניין בעימות על אדמת סוריה, אך יחד עם זאת לא נרשה התבססות איראנית. אמרנו ועשינו ואם נראה המשך ניסיונות להתבסס, נפעל עוד פעם. אני חושב שהעמדה שלנו היא ברורה ועקבית וגם הפעילות היא מאוד ברורה ועקבית".

שר הביטחון התייחס גם תוכנית "מגן הצפון" ולשאלה האם יימצא לה תקציב: "קודם כל צריכה להיות תכנית. שמעתי הבוקר כל מיני הערות וביקורות. שמעתי את עמיר פרץ מבקר את התכנית מבלי לראות אותה. זה כישרון מבורך ונדיר להעיר על משהו שלא ראית. אני מציע לתת לצה"ל לנצח. את התכנית גיבש צה"ל, בראשות פיקוד העורף והוא בטח מכיר את הצרכים יותר טוב מאחרים. כרגע יש תכנית שמונחת על השולחן, יש סדר. הכל הולך לפי סדר מאוד ברור ומוגדר".

"תהיה פגישה בין שר האוצר ואנשי משרד האוצר עם פיקוד העורף ואלוף פיקוד העורף, תהיה ישיבת קבינט בנושא ואם יחליטו שאכן זה נחוץ, הכל בסדר עדיפויות. אם יחשבו שזה אכן נחוץ וזה תואם את סדר העדיפויות של מדינת ישראל, אז אני בטוח שגם כסף יימצא. אני רוצה להגיד שגם השנה,מעבר לכל התקציבים וכל ההתחייבויות, הבאנו 150 מיליון שקלים אחרי שיחות שלי עם שר האוצר. על מנת לטפל בדברים דחופים ובצרכים שלא ניתן לדחות אותם. אז אני בטוח שיימצא גם הכסף. ואני מדגיש, אי אפשר להמשיך תלאי תלאי, צריך להניח תכנית שלמה, צריך לבנות תוכנית רב שנתית למיגון העורף בסדר גודל של מיליארד שקלים בשנה ואז אנחנו כמובן נהיה במצב אחר לגמרי".