ההצעה לסדר של יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, להכרה ישראלית ברצח העם הארמני התקבלה היום במליאת הכנסת. זנדברג דרשה בהצעתה לקיים את הדיון על ההכרה בכנסת ולא בוועדות ועל כן תצביע הכנסת על הנושא בדיון עתידי שיתקיים. עד היום סירבה הכנסת לדון בהצעה זאת ולדון בה במליאת הכנסת.
 
יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג אמרה בנאומה כי "זאת חובתנו המוסרית וחובתנו ההיסטורית להיות הראשונים להכיר, להיות הראשונים לדבר, להיות הראשונים לזעוק את זעקתו של העם הארמני. גם במקרה שלנו וגם של הארמנים, המעצמות הגדולות ידעו על מעשי הרצח ולא עשו דבר למנוע אותם, עמדו מנגד. בדיוק על זה אנחנו קראנו לעולם לא עוד - לא עוד לעמידה מנגד. לא ייתכן שאנחנו נהיה אלה שנעמוד מנגד הפעם. גם עשרות שנים אחרי. לכן אני קוראת היום מעל הבמה הזאת לכל חברי הכנסת. התעלו מעל הפוליטיקה, הצביעו בעד ותיקחו חלק בהיסטוריה".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר כי "אני חש רגשות מעורבים. מצד אחד הגיע הזמן, כבר שנים אני קורא לחובה המוסרית הזו. יותר ממיליון בני אדם נטבחו ונרצחו. אבל אני גם מתבייש וחש לא נוח. שמעתי אנשי ציבור ונבחרי ציבור מדברים בגלוי על כך שההכרה ברצח העם הארמני היא תשובה ציונית הולמת להתבטאויות הטורקיות, ממתי אנקרה מושכת בחוטי המוסר אצלנו? ממתי האמת ההיסטורית תלויה בשליט ארדואן?". 


"אני מציע לא להשתמש במושג שואה בהקשר הארמני", הוסיף, "אבל דמיינו לרגע אם ההכרה בשואה הייתה נשקלת על פי אוזניים דיפלומטיות, אז בטח היינו זועקים על ליקוי מאורות. כנסת ישראל צריכה להכיר ברצח העם הארמני, כי זה מה שצודק לעשות ואני מקווה שבסופו של דבר נעשה את זה".

ח"כ איציק שמולי, אמר כי "הדיון הזה הוא חשוב ומהווה צעד נוסף בדרך למטרה, אבל אין כוונה להסתפק בו מאחר והמטרה היא הכרה רשמית וקבועה. לא ראוי שהממשלה התחמקה הערב מתשובה אך תוך כמה ימים תהיה ממילא חייבת לתת אותה ביחס להצעת החוק שלנו. הצדק ההיסטורי תובע ממדינת הלאום היהודי להכיר ברצח העם הזה שבו נרצחו 1.5 מיליון ארמנים במחנות ריכוז, בגז, בהטבעה, בצעדות מוות ובהרעבה שיטתית".