ביום ראשון יובא לאישור הממשלה הרכב הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות הציבורי. אחד מארבעת החברים בה הוא יעקב נגל, לשעבר ראש המל"ל תחת נתניהו שסיים את תפקידו אך לפני שנה. הוועדה המייעצת היינה מסננת חשובה בשלב מינוי אדם לתפקיד בכיר בשירות הציבורי. בין התפקידים המובאים בפני הוועדה: הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, נגיד בנק ישראל וגם תפקיד המפכ"ל. בראש הוועדה יעמוד שופט בית המשפט בדימוס ומבקר המדינה לשעבר השופט אליעזר גולדברג וממלא מקום נציב שירות המדינה אהוד פראוור. מלבדם ימונו עוד שני חברים שעברו את אישור היועץ המשפטי לממשלה בהם נגל ורו"ח איריס שטרק.



נגל, מונה לתפקיד מ"מ ראש המל"ל בשנת 2011 ובין השנים 2016-2017 שימש בתפקיד ראש המל"ל. הוא נחשב מקורב מאוד לראש הממשלה. בריאיון שנתן בעבר אמר נגל כי "אני מאוד לא מאמין בלירוק לבאר ששתית ממנה. ונניח שיש לי מחלוקת עם ראש הממשלה. לא תשמע אותה ממני גם אחרי שאני אצא מפה. אני אכנס אליו לחדר, אני אהפוך שולחן, אעמוד על הראש. אבל אחרי שיקבל את ההחלטה אני אצא ואתמוך בו בכל הכוח. הוא ראש הממשלה. מה אני, ראש מל"ל במדינה אחרת? אני ראש המל"ל שלו. אני יד ימינו. אני עובד שלו, ואחרי זה של הקבינט, ואחרי זה של עם ישראל".

בשאלון שמילא נגל לצורך התמודדותו כחבר בוועדה למינויים הוא הצהיר כי אין לו עניין אישי בתחום פעולתה של הוועדה המייעצת. כמו כן ציין כי אין לו "זיקה מפלגתית, אישית או עסקית לשר משרי הממשלה". הוועדה צפויה בקרוב לדון במינוי מחליף למפכ"ל רוני אלשיך במידה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן יחליט לא להאריך את כהונתו בשנה נוספת.



השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס היום בגל"צ לאמירתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמש בנוגע לסוגיית הארכת כהונתו לשנה רביעית: "ראו חברים, קודם כל אני מבהיר שהמפכ"ל מתמנה על יד הממשלה ואני לא התחלתי להתעסק עוד עם זה. כשמתחילים להתעסק בסוגיה, אז קודם כל מגבשים עמדה ומקבלים החלטה לגבי כל התרחישים. אני לא חושב שמפכ"ל משטרה צריך לדבר בכנס ציבורי דרך התקשורת אלא בדיאלוג בינינו".