השר לביטחון פנים גלעד ארדן התראיין הערב (שישי) למהדורת סוף השבוע של "החדשות", שם הוא התייחס לשיקולים בנוגע להארכת כהונתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, לטענות על אלימות משטרתית במהלך פיזור ההפגנות בחיפה, ולדיווחים כי ניצב יורם הלוי קיים קשרים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאחורי גבו של המפכ"ל.



"הדילמה בין להאריך את כהונת המפכ"ל או לקדם מפכ"ל משורות הממשלה, היא לא קלה. משטרת ישראל עשתה קפיצה משמעותית בשנים האחרונות", פתח ארדן את דבריו, והוסיף כי "אלשיך עשה עבודה טובה בתחומים רבים, אבל יש לתפקיד אספקטים רבים, ציבוריים ומקצועיים, ואני אשקול את כל הנתונים לפני שאחליט". עם זאת, הוסיף ארדן כי בנוסף תחומים אלו, ישנם שיקולים נוספים בנוגע להארכה אפשרית של כהונת המפכ"ל בשנה רביעית, דבר שעל פי הפרשנים לא סביר שייתרחש. בנוגע למעורבות נתניהו בבחירת המפכ"ל הבא, הבהיר ארדן כי המכתב שקיבל מהיועץ המשפטי לממשלה בשלב זה הוא לא סופי, וכי היועץ רק ביקש ממנו להתייעץ לפני שיפנה לנתניהו.





"היועץ עוד לא החליט בנוגע למעורבות ראש הממשלה, בשלב זה הוא ביקש ממני להודיע לו מה אחליט בנושא,, אמר ארדן והבהיר כי "אם אכן ייאסר על נתניהו להתערב, אני אציג  לממשלה את המועמד למפכ"לות, והממשלה תצביע". ארדן ציין כי הנחייה של היועמ"ש בנוגע למעורבות אפשרית של נתניהו היא החלטה חוקית, ובסמכותו, אך הוסיף כי הוא חושב שראש ממשלה, בתור מי שעומד בראש גופי ביטחון, הוא מאוד משמעותי להחלטה בנושא, ורצוי שיהיה מעורב בנושא.

בנוגע לטענותיו של אלשיך כי הוא ממודר מישיבות ביטחוניות חשובות בשל חקירות נתניהו, וכי דעת המשטרה לא נשמעת בנושאים רבים, אמר ארדן כי הוא לא מכיר מקרים כאלה. ואף הודיע כי ייפגש בימים הקרובים עם המפכ"ל כדי לבדוק את הטענות אותן הגדיר כ"מדאיגות". "אני לא מכיר מצב שבו עמדת המשטרה בסוגיה ביטחונית לא נשמעה", אמר ארדן והוסיף כי אלשיך מוזמן לדיונים שהוא צריך להיות בהם. "אני אפגוש אותו ואשאל על מה מדובר. עמדות משטרת ישראל מוצגות בכל פורום שבו יש צורך", התחייב השר. בנוסף לכך הוא אמר כי הוא לא מכיר ראיות לקשר לא ראוי בין ניצב הלוי לנתניהו, אך הוא יחקור את הטענות.