החרדים שוקלים במי לתמוך לראשות עיריית ירושלים ועדיין לא החליטו, כך אומר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בראיון לרדיו "קול ברמה". לדברי גפני, הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששאל אותו אם הם תומכים במועמדותו של השר זאב אלקין. "הודעתי לו שאנחנו לא תומכים במועמדותו של השר אלקין משום שלא התקבלה החלטה כזאת ולגבי משה ליאון אמרתי שהוא בהחלט אופציה אפשרית אך טרם התקבלה החלטה", אמר  גפני למראיין משה גלסנר.



לדבריו, הוא הבהיר את הדברים לנתניהו משום שלאורך היום התפרסמו ידיעות כאילו החרדים בבירה החליטו לתמוך במועמדותו של אלקין לראשות העיר.


"אמרתי שלא התקבלה החלטה. אמרתי באופן הזה שההודעה איננה נכונה ואילו לגבי משה ליאון אמרתי שזאת אפשרות אבל לא התקבלה החלטה. יכולה להתקבל כל החלטה".



גפני הכחיש מכל וכל קיומו של דיל עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיו ליברמן יגיש חוק גיוס מרוכך, שיענה לדרישות החרדים, תמורת תמיכה שלהם במקורבו משה ליאון לראשות עירית ירושלים. "מי שאומר שסיכמנו על תמיכה במשה ליאון בירושלים תמורת הקלות מליברמן בחוק הגיוס הוא איש רע, שונא את עולם התורה ומחולל לה נזק. אני אומר זאת על דעת יהדות התורה על כל חלקיה וגם על דעת אנשי ש"ס", הדגיש גפני.



לגבי האפשרות של מועמד חרדי מוסכם שיתמודד על ראשות עיריית ירושלים אמר גפני: "זאת הרפתקה מסוכנת גם אידיאולוגית וגם מעשית לאור ניסיון הקדנציה הנוכחית. התברר שהיהדות החרדית התפצלה והכתירה מועמד חילוני. חלק הצביעו עבורו וחלק עבור משה ליאון וחלק גלגל עיניים לשמים. להריץ מעומד חרדי בירושלים זאת הרפתקאה מסוכנת אידיאולוגית ופוליטית, כל עוד לא ברור לנו אם נצליח לאחד את כל הקהילות ללא יוצא מן הכלל".



לגבי חוק הגיוס הנמצא כעת בהכנה בוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון, אמר גפני: "סיכמנו בזמנו שאנו נגיש הצעת חוק ושמשרד הביטחון יביא הצעה משלו ונמזג אותן. מה שברור הוא שלא תהיה פגיעה במעמדם של תלמידי הישיבות והכוללים. מי שלומד תורה ימשיך ללמוד תורה".