האם המשבר הקואליציוני הבא נמצא בבירה? על ראש הממשלה בנימין נתניהו מופעלים לחצים סותרים, ממפלגתו ומשותפיו הקואליציוניים, בנוגע לאפשרות להריץ לראשות ירושלים מועמד מטעם הליכוד, קרי - השר זאב אלקין. שר הפנים אריה דרעי התבטא היום (שני) בשידור ברדיו "קול חי" נגד ראש הממשלה ואמר: "אני לא יודע מה יחליט ראש הממשלה, אני יודע מה אני אחליט".



בהמשך, שר הפנים תקף את נתניהו. "אני רוצה להזכיר שבבחירות הקודמות הליכוד הביאו מנדט אחד", אמר דרעי והוסיף, "אני לא יודע אם לראש הממשלה יש זכות הצבעה בירושלים, אבל אם כן, יש לו ולאשתו שני קולות, ושני הילדים שלהם עוד שניים", תוך שהוא מזלזל ביכולתו של ראש הממשלה להביא קולות בבירה. לאחר שידור השיחה ב"החדות" הערב (שני), התנצל דרעי על התבטאותו, ואמר שהוא בחר במילים שגויות.



בליכוד קוראים: "תודיע שאלקין יהיה נציגנו"



אך הלחץ שלא להציג מועמד מהליכוד לא מגיע רק מש"ס. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר מוקדם יותר לנתניהו במהלך פגישה משותפת, כי הציבור החרדי מעדיף מועמד חרדי לראשות העיר. "אם יוחלט להציג מועמד חרדי נתמוך בו לראשות עיריית ירושלים. אם לא, נביא את השאלה ואת המועמדים לגדולי ישראל להכרעתם, לא לפני חודשיים לפני הבחירות".



אך לעומת הלחץ החרדי שמופעל על ראש הממשלה, בליכוד קולות רבים קוראים לו לאשר לשר אלקין להתמודד על ראשות הבירה, ולתמוך בו. במהלך ישיבת הסיעה, אחרי נאומו של רה"מ, קרא אחד הנוכחים לראש הממשלה: "תודיע בבקשה שאלקין יהיה הנציג של הליכוד לראשות עיריית ירושלים", דבר שנתניהו נמנע לעשות למרות רצונו של השר להגנת הסביבה וירושלים זאב אלקין, שמחכה לאישורו של נתניהו ותמיכת הליכוד כדי להתמודד לתפקיד.



נתניהו התחמק מלענות, ושאל: "עוד מישהו רוצה לומר דברים על אלקין?", בעוד אלקין עצמו יושב בחדר ונראה נבוך. אחרי התקרית הוסיף נתניהו כי הוא "לא זקוק למתווכים", והוסיף, "אדבר עם אלקין אישית. לא קל לי לוותר עליו בממשלה ובקבינט. נמשיך לדון על זה בזמן הקרוב ביותר ואגבש את דעתי".