יום הקרב בדרום תפס גם את תשומת לבו של העולם, שברובו גינה את ירי הטילים ופצצות המרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה היום (שלישי) כי מועצת הביטחון תתכנס מחר על מנת לדון במצב בדרום. בניגוד למקרים קודמים, הפעם המועצה תתכנס על מנת לדון בירי לעבר ישראל ולא בצעד ישראלי. 



ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון כתב היום (שלישי) בטוויטר לאחר נפילת הפצמ"ר בגן הילדים כי "יש לגנות את ירי פצצות המרגמה מעזה לעבר גן ילדים ויישוב בישראל. חמאס נכשל - כל מה שהוא יכול להציע זה טרור. פלסטינים בעזה זקוקים למנהיגים אמיתיים שיעבדו על פתרון הבעיות האמיתיות שיש ברצועה, כמו המים, הכלכלה ורבות אחרות".


גם צרפת גינתה את ירי הרקטות והפצמ"רים. בהודעה של דוברת משרד החוץ בפריז, נאמר כי "היום ה-29 במאי, נורו לשטח ישראל מרגמות מרצועת עזה. צרפת מגנה מכל וכל את ירי על אוכלוסייה אזרחית שבמזל לא תבע קורבנות. צרפת מחויבת ללא תנאי לביטחונה של ישראל".

עוד נאמר בהצהרה, כי "צרפת מגנה את חידוש האלימות שאינו עולה בקנה אחד עם פתרון שוחר שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני. חידוש תהליך מדיני מהימן מצריך מכל הצדדים לוותר על השימוש באלימות".

גם באירלנד, שאינה ידועה בתור אחת התומכות הגדולות של ישראל, גינו את המתקפה של הג'יהאד האסלאמי. שר החוץ סיימון קובני, אמר כי "אני מגנה בתקיפות את ירי הטילים מעזה לעבר ישראל. אני ממשיך לתמוך בתושבי עזה שחיים בתנאים בלתי אפשריים, אבל האלימות המונהגת על ידי חמאס חוטאת לצרכים הפלסטינים".