רצועת עזה שוב הפכה לאזור מלחמה, תושבי העוטף שוב רצים למקלטים ולמרות ששני הצדדים טוענים שהם לא מעוניינים בהסלמה הירי משני הכיוונים נמשך לאורך כל הלילה. השר וחבר הקבינט ישראל כץ הבהיר את מדיניות צה"ל וגורמי הביטחון וטען ששקט יענה בשקט: "הגיבורים האמיתיים בבוקר הזה הם תושבי הדרום שממשיכים את שגרת חייהם למרות מטחי הירי מעל ראשם. ראשי הרשויות מתפקדים בצורה יוצאת דופן ומשמשים כחצי מפקדי צבא בעניינים ביטחוניים.



"כל הציבור צריך לחבק אותם, לתמוך ולהעריך את הנחישות שלהם. צה"ל יודע לעשות את העבודה, יש לו מטרות מאוד מסודרות שנקבעו באין ספור ישיבות קבינט ויחד עם זאת אין תוכנית ישראלית יזומה של כניסה לעזה והפלת החמאס למרות כל האמירות שאנחנו שומעים בתקשורת. המדיניות ברורה והמטרות שנפגעות הן איכותיות. הג'יהאד והחמאס יודעים בדיוק באיזה מטרות אנחנו פוגעים, לאחרונה אף הושמדה מנהרה שיצאה מעזה לסיני ומסיני אל תוך ישראל".

"יש לנו הרבה מידע", הוסיף, "אנחנו יודעים היום הרבה יותר מערב היציאה למבצע צוק איתן. האויב שלנו לא צריך לדעת מה אנחנו יודעים והם יופתעו כשיפגעו המטרות. ברגע שהשקט יופר לא יהיו לנו מגבלות לפעול. יכול להיות שהתגובה הקשה שלנו לירי אמש הופנמה אצל הצד השני".

כשנשאל למי יש אינטרס שתפתח מערכה שכזו השיב: "איראן מקיימת מערך בסוריה ופועלת גם לשדרוג כוחו של החמאס. ראש הממשלה הבהיר בבירור שישראל מתנגדת לנוכחות איראנית בסוריה כולה מבלי קשר למה שמתרחש בדרום. אנחנו מנהלים את המערכה גם מבחינה צבאית, גם בשיחות עם רוסיה וארצות הברית וממשיכים לקדם את המדיניות שלנו".
אילה חסון התייחסה לדבריו: "אני חושבת על חיילי צה"ל וילדי הרצועה שעברו לילה קשה ומתוח". השיב לה השר כץ: "אנחנו דואגים לילדים שלנו בעוד שהצד השני לא דואג לילדים שלו. אני פועל להפריד בין העניין הביטחוני לעניין האזרחי ככל שניתן. אומר זאת בגלוי- אין הצעה כלשהי בה ישראל תפעל באופן יזום להפיל את שלטון החמאס בעזה. אם הייתה הצעה כזו היינו דנים בה ובמחיר שלה, מאחר ואין הצעה כזו אני מציע שלא נשאר במצב הנוכחי. אנחנו צריכים להגיב לפעילות נגדנו עד שנגיע למצב של שקט".