ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למצב המתוח בעזה שכלל לחימה קשה ביומיים האחרונים. "שלטון החמאס וג'יהאד האסלאמי אחראי להסלמה"' , אמר ראש הממשלה בטקס בגבעתיים לציון 70 שנה לחללי הספינה אלטלנה. נתניהו הוסיף  כי "מאז אתמול, צה"ל מגיב בעוצמה על הירי מרצועת עזה בתקיפה של עשרות מטרות של גורמי הטרור, במכה הקשה ביותר שהנחתנו עליהם מזה שנים".



יעדי הטרור שהופצצו ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה אף איים על ארגוני הטרור ואמר: "אינני מפרט את התוכניות שלי משום שאינני רוצה שהאויב יידע מה צפוי לו. דבר אחד ברור להם - כשהם מנסים אותנו הם משלמים מיד ואם ימשיכו לנסות אותנו הם ישלמו הרבה יותר". 



בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הערב החל מהשעה 18:00 בערב על מנת לדון בהתפתחויות בדרום. גורמים מדיניים וביטחוניים אמרו כי אם יימשך השקט מול רצועת עזה צה"ל לא יוסיף לתקוף יעדי חמאס וג'יהאד אסלאמי. אולם, אם תתחדש האש הדבר יגרור תגובה חריפה יותר משהייתה עד כה. פיקוד העורף הורה היום על הסרת כל המגבלות ביישובי עוטף עזה החל מהשעה 18:00.

יממה לאחר היום המתוח בדרום הארץ, שבו נורו המטחים הגדולים ביותר מאז מבצע צוק איתן לעבר ישראל מכיוון רצועת עזה, פרסם היום  הג'יהאד האסלאמי סרטונים שבו תועדו שיגורי הפצמ"רים והרקטות לכיוון המועצה האזורית אשכול, שדרות ואשקלון. במקביל, ברשתות הערביות שחררו תמונות ראשונות של ההרס הרב שנוצר ברצועה כתוצאה מתקיפות צה"ל.
 
לפי הסרטון של הג'יהאד האסלאמי ניתן להבחין בכך שפעילי ארגון הטרור ביצעו את הירי מתוך אזורים מיוערים כשהם אינם לובשים את מדי הארגון. כמו כן, בתיעוד נראית נוכחות פעילה של כלי טיס של חיל האוויר, אשר חגים מעל הרצועה, על רקע ענני העשן שעולים ממנה. 
 
אתמול חשף דובר צה"ל רונן מנליס כי ארגון הטרור שנחשב לשני בחשיבותו ברצועה הוא זה שעמד מאחורי המטח שבוצע לעבר יישובי הדרום, תוך שימוש ברקטות איראניות, במה שהוגדר על ידיו כ"אירוע החמור ביותר מאז מבצע צוק איתן".