מועצת הביטחון של האו"ם דנה הערב (רביעי) בירי הפצמ"רים והרקטות לעבר ישראל אתמול. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, תקפה בחריפות חמאס, שלדבריה, "הוכיח שוב שהוא מחויב להשמיד את ישראל". 



"ביחס לישראל היחס כאן הוא תמיד אחר וצבוע", אמרה היילי בפתח דבריה. "חלק מחברי המועצה לא חושבים ששיגור הרקטות הוא טרור, אך ארה"ב רואה זאת אחרת. באופן מוזר, פעולות מסוימות, כמו אלו שקרו אתמול, לא זוכות לתשומת לב במועצת הביטחון של האו"ם. חמאס ירה לפחות 70 פצמ"רים לעבר ישראל, במטרה לגרום לקורבנות רבים. אחת מפצצות המרגמה פגעה בגן ילדים. הנזק הנוראי שיכול היה להתרחש הוא בלתי נתפס".



 

לדבריה, "חמאס נטל אחריות בגאווה על המתקפות האלה. הם התחרטו רק על כך שאף אחד לא נהרג במתקפות שמטרתן לגרום לכמה שיותר הרוגים. המתקפה השערורייתית הזו מבהירה שחמאס נותר מחויב להרס ישראל. זה בא לידי ביטוי בירי רקטות, בחפירת מנהרות ובצעדות אלימות לעבר הגבול. כל הפעולות האלה הן חלק מאותה אסטרטגיה, שמטרתה לגרום כמה שיותר נזק לישראל".

היא הוסיפה כי "הפעולות מוכיחות שאנשי עזה לא זקוקים להגנה ממקור חיצוני, אלא מפני חמאס. אלו הפעולות של חמאס ששמות את עזה בסכנה גדולה. שאלתי זאת בעבר ואשאל זאת שוב: "מי מכם היה מקבל ירי של 70 פצצות מרגמה לעבר מדינותיכם? אף אחד לא מוכן לכך".

הנציג הפלסטיני, לעומת זאת, אמר כי "אני מודה לרבים מכם, שהגנו על האמת והדגימו שיש להם זיכרון ארוך. ביקשנו מנציגי מועצת הביטחון פעם אחר פעם להתייחס למצב בשטחים הכבושים, כולל מזרח ירושלים. היום אנחנו שוב מתמודדים עם משברי זכויות אדם וצדק, ועם ההשלכות ההרסניות שלהם על אנשינו".

לטענתו, "במהלך 24 השעות האחרונות חווינו מתקפות רבות של חיל האוויר על עזה. כשהמצור על עזה נמשך אנחנו צריכים גם היום לדרוש מהמועצה למנוע מהמצב להפוך לאלים יותר ולמנוע מהכוח הכובש להמשיך להשליט טרור בשטחים הכבושים".

השגריר הישראלי דני דנון אמר בפתח הדיון: "אם ילדי ישראל לא ישנו בשקט, בעזה ירגישו את נחת זרועו של צה"ל. לא ניתן לאיש לפגוע בביטחון אזרחנו ונעשה הכל על מנת לשמור על ביטחוננו".
 
דנון הוסיף כי "במשך תקופה ארוכה הקהילה הבינלאומית הולכה שולל כאשר המפגינים מרצועת עזה היו טרוריסטים בתחפושת אזרחית. טרוריסטים שכל מטרתם הייתה דבר אחד- לפגוע בביטחון ישראל".