בישראל הכחישו הערב (שבת) את הדיווח ב"א-שרק אל אווסט" אל הבנות שהושגו בין ישראל לרוסיה ביחס למרחק מגבול ישראל-סוריה אליו ייסוגו הכוחות האיראניים הנמצאים באזור. גורם מדיני בכיר מסר למעריב אונליין כי "בשיחותיו השבוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, הדגיש נתניהו שאיראן צריכה לצאת מכל סוריה, ושישראל תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא נגד התבססות איראנית צבאית בסוריה כולה".



כזכור, ביום שישי האחרון פורסם בעיתון א-שארק אל אווסט כי הכוחות האיראנים יזוזו למרחק של 20 ק"מ מהגבול. מקור רוסי שצוטט בו אמר כי ישראל ביקשה שהקו יהיה במרחק של 70-60 ק"מ וכי המהלך ייעשה בהדרגתיות משום שזה לא ריאלי לדבר על נסיגה מוחלטת מיידית. לדבריו, "ישראל רוצה שהאזור בין מג'דל שמס ברמת הגולן לאחרי דמשק ועד לגבול בין סוריה לירדן יהיה ללא נוכחות איראנית".

תקיפה בסוריה


עוד אמר המקור כי במסגרת ההבנות מוסקבה נתנה לישראל אור ירוק לבצע פעולות צבאיות מוגבלות בתוך סוריה נגד כוחות המסכנים אותה, אך הבהירה כי אל לצה"ל לפגוע באתרים של משטר אסד או לפגוע ביכולות שלו.



שני הצדדים, כך לפי הדיווח, גם דנים בפריסה מחודשת של כוחות אונדו"ף שעזבו את אזור הגבול בעקבות המצב בסוריה. לדבריו, אחת האפשרויות שנבחנות היא הצבת כוחות של המשטרה הצבאית של צבא רוסיה בצד הסורי של הגבול, או לחזק את הנוכחות הרוסית בכוחות הבינלאומיים שיתפרסו באזור.



מקור אחר, לעומת זאת, טען כי ההבנות בין ישראל לרוסיה לא יטרידו את האיראנים, משום "שהם יודעים שהם צריכים להפגין גמישות מסוימת". לטענתו, הבעיה של שתי המדינות היא לא הנוכחות האיראנית בטווח 20 הק"מ, אלא מעבר לכך, "וזה מצריך דיונים ממושכים". הערב, כאמור, דבריהם הוכחשו.