לאחר ההודעה על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הדיון בחוק ההכרה ברצח העם הארמני, תקף חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה ציוני) את משרד החוץ, זאת לאחר שהצהירו כי הם אלה שהמליצו לנתניהו לדחות את הדיון והסבירו כי קידומו יסייע לארדואן במהלך מסע הבחירות שלו בטורקיה. 



שמולי, שיזם את החוק, תקף את אנשי משרד החוץ בעקבות הדברים ואמר כי ההסבר שקרי ומגוחך. "אם משרדי החוץ בעולם היו נוהגים באופן פחדני ותועלתני שכזה בבואם להכיר בשואת היהודים - הם היו ממליצים להסיר את הכרתם חלילה מהטרגדיה שלנו. ראש ממשלת מדינת היהודים לא צריך לרקוד לפי החליל של ארדואן, ולהיות שותף פעיל בהכחשת העם שנטבח במחנות ריכוז וצעדות מוות, אלא לעשות את מה שהיתה צריכה לעשות כבר מזמן - הכרה בפשע ההיסטורי", אמר חבר הכנסת.



יושבת ראש ועד הפעולה הארמני בישראל, ד"ר ג'ורג'ט אבקיין, מתחה ביקורת על הממשלה בעקבות דחיית הדיון בחוק. "עושים מהעם הארמני קלף מיקוח וחבל - בכל פעם שלממשלה יש בעיות עם הטורקים, מביאים את העניין הארמני להכרה, אבל ברגע שהכל בסדר, מבטלים", אמרה אבקיין בגל"צ.



כזכור, לאחר ההידרדרות האחרונה ביחסי ישראל־טורקיה, שבאה לידי ביטוי בגירוש הדדי של השגרירים והקונסולים של שתי המדינות, חברי הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) ושמולי הודיעו בחודש שעבר כי יגישו הצעות חוק להכרה ברצח העם שביצעה טורקיה. 
שמולי ציין מוקדם יותר על הדחייה כי "נתניהו והשרים שלו מצהירים כמו אריות ונופלים כמו זבובים בכל פעם שארדואן מאיים. יום שבו ראש ממשלת מדינת היהודים מסכים להיות שותף פעיל בהכחשת רצח עם אחר, שנטבח במחנות ריכוז ובצעדות מוות, זהו יום שחור וכתם מוסרי עמוק על כולנו. מה היינו אומרים אילו העולם היה מסרב להכיר בשואה בגלל אי נוחות דיפלומטית ואינטרסים כלכליים?"