הקרב על ראשות עיריית ירושלים מתחמם. חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) דורש מהיועץ המשפטי לממשלה, דר אביחי מנדלבליט, להורות על הפסקת כהונתו של זאב אלקין כשר לענייני ירושלים, בעקבות הודעתו של האחרון על התמודדותו לתפקיד ראש עיריית ירושלים. במכתב ששיגר היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, ביקש ח"כ שי, המועמד בעצמו לתפקיד, שיורה בדחיפות על הפסקת כהונתו של אלקין כשר לענייניי ירושלים.



בין היתר כותב ח"כ שי ליועמ"ש כי "לאור הכרזתו של השר לענייני ירושלים על התמודדותו לראשות עיריית העיר, ועל מנת לאפשר התמודדות שווה והוגנת, אבקש כי כהונתו כשר לענייני ירושלים תופסק החל מרגע זה. לא יעלה על הדעת כי שר הנושא בתפקיד ממלכתי הנוגע ישירות לעיר בה הוא מתכוון להתמודד, יקיים פעילות פוליטית ישירה במסגרת תפקידו בממשלה".

עוד טוען ח"כ שי, כי "כשר הממונה על ירושלים מטעם ממשלת ישראל, מצוי השר אלקין במוקד השפעה משמעותי אשר משליך באופן ישיר על עתידו במסע הבחירות לראשות העיר. מדובר ניגוד עניינים".

השר אלקין הודיע על כוונתו להתמודד בשבוע שעבר. "תושבות ותושבי ירושלים היקרים, אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה. אבקש את אמונכם ותמיכתם בבחירות". ח"כ שי הודיע על רצונו להתמודד לתפקיד לפני יותר משבועיים, אך אמר כי יקבל החלטה סופית רק לאחר שיבצע בדיקות במפלגת העבודה לגבי סיכוייו. 

מועמדים נוספים הם רו"ח משה ליאון, שמאחוריו עומדים ישראל ביתנו וש"ס, ונחשב לאחד המועמדים המובילים, עו"ד יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי לעיריית ירושלים ועופר ברקוביץ', ראש סיעת "התעוררות בעירייה".