בצל הסקרים הלא מחמיאים, התראיין היום (שני) יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, וטען כי "80% מהציבור מאמין בעמדות שלנו, אך לא מצביע לנו". לדבריו, "80% מהציבור לא מסכים עם אראל סג"ל, כל המתנחלים האידיאולוגים ביחד הם אחוז וחצי ממדינת ישראל. יש לנו במפלגה מנעד גדול של עמדות ואני חי עם זה בשלום. גם אם אני לא מסכים לכל העמדות, יש לנו קו מסוים שכולל את נושא ההיפרדות מהפלסטינים שאושר לפני חודש וחצי בוועדת המפלגה. אי אפשר לומר שזו לא עמדתנו, יש לנו תוכנית שלמה לבניית אמון ואני מציע להקשיב לה, לצערי הרב את התקשורת איבדנו בנושא".



"איבדת את התקשורת?", שאל סג"ל. "אל תאשים את התקשורת שהיא נגדך, היא חיבקה אותך ואתה התרסקת. יש ב-103fm רק אראל סג"ל אחד והוא כבר לא בגלי צה"ל, לא הסכמת להתראיין אצלי במשך שנתיים". 



"התקשורת באופן טבעי מתעלמת מהאמירות שלנו על מה שאנחנו רוצים לעשות", השיב לו מנהיג מפלגת השמאל. "אני מאמין שאנחנו צריכים להסביר לציבור את העמדות שלנו בכל אחד מהנושאים. באופן טבעי לתקשורת יש פחות תשומת לב בנושאים הללו ואנחנו פחות נשמעים בציבור".



 


כשנשאל אם ולאחר הבחירות הבאות מפלגתו תקבל 10-14 מנדטים הוא יתפטר מתפקידו, אמר: "אתם מאמינים לסקרים? אתם אלו שאמרתם שהסקרים לא חזו את ניצחון נתניהו ודונלד טראמפ. כל חיי הסקרים לא חזו שאצליח, אני מאוד מאמין שנצליח כי אנחנו עושים את מה שצריך לעשות. באותה תקופה לפני בחירות יצחק (בוז'י) הרצוג החזיק רק ב-11 מנדטים ואת אהוד ברק כינו 'אהוד לא ממריא'".

בהתייחס לתכנית שהציג חבר מפלגתו איתן כבל, לפיה יהיה שלטון אחד ליהודים ושלטון אחר לפלסטינים בגושי ההתיישבות, טען יו"ר המחנה הציוני כי "מול העמדה של איתן כבל יש עוד 23 עמדות של חברי כנסת אחרים המתנגדים לו. העמדה של המחנה הציוני היא היפרדות מהפלסטינים על בסיס שתי מדינות לשני עמים. אתם מצפים שאספר לכם בדיוק את הקווים האדומים שלי בכל משא ומתן, ואני, שמאמין שיום אחד אהיה ראש ממשלה ואשב לעשות משא ומתן, לא מתכוון לומר את הקווים האדומים שלי מראש. להפך, אני מסתכל קדימה למשא ומתן העתידי. העמדה של מהמחנה הציוני היא העמדה של הציבור הישראלי. מי שרוצה לנצח בחירות מהמחנה שלנו צריך להבין ש-80% מהציבור מאמין בעמדות שלנו, אך לא מצביע לנו - בזה אני עוסק ומטפל".

מלבד זאת, יו"ר המפלגה אף התייחס למצב המתוח בעוטף עזה וקרא לממשלה לבנות מדיניות: "אמש הייתי בסיור בעוטף עזה, אך לא יצאתי מחוזק. לא מחזק אותי לראות את האזרחים שלנו תחת ירי ואת מרכזי החוסן מטפלים בטראומות, לא מחזק אותי לראות חקלאים בוכים על שדות שנשרפו ולא מחזק אותי לדעת שהממשלה לא מתכוונת לעשות שום דבר כדי למנוע את הסבב הבא. אני מגבה את הצבא בכל דבר בעניין וחושב שצריך לא לוותר אך נדרשת גם מדיניות".

לטענתו, "ברגע שמתחיל ירי או אירוע עלינו לפגוע חזק בחזרה. שיטת הלחץ על אזרחי עזה על מנת להביא לשינוי בשלטון החמאס אינה עובדת כבר 11 שנים. אין לממשלה כיום אלטרנטיבה לסבבים הללו ועובדתית ממשלת הימין לא מספקת ביטחון והגנה לאזרחי ישראל. לדעתי האלטרנטיבה היא לייצר תקווה לאזרחים ובכך להפריד אותם מהחמאס. אני בעד לאפשר להקים תשתיות מים וביוב בעזה, ראיתי כשר להגנת הסביבה מהי המשמעות של אי הפעלת מתקן טיהור השפכים".

"על פי משל המקל והגזר", הסביר. "כשאנחנו מכניסים כסף לתוך עזה אנחנו בעצם נותנים גזר לחמאס. עלינו לתת גזר לאזרחים ולא לחמאס. אני בעד לאפשר לאזרחים שעברו את האישורים הנדרשים לעבוד בישראל, כולל בשדרות. ברגע שנעשה זאת הכסף יגיע ישירות לאזרחים ולא לארגון חמאס. כיום יש בעזה המוני אזרחים שאין להם מה להפסיד והצבא בעד המהלך הזה באופן חד משמעי. החמאס לא ישתנה, כוונותיו, רצונותיו ומהמעשים שלו לא ישתנו".

בתוך כך, הוא לא הסתייג מההצעה שהציע לפני כשנה בנושא כיבוש הרצועה. "אני עקבי לחלוטין בדבריי. אמרתי שאם שוב נהיה במצב של הסלמה מתמשכת כמו בצוק איתן אנחנו לא יכולים להסתפק רק בירי מרחוק", אמר.

בנוסף, הסביר כי "החמאס הוא הבעיה הגדולה ביותר של תושבי רצועת עזה ולא אנחנו. אם לחמאס היה אכפת מתושביו הוא היה דואג לאזרחיו. במקום זאת, הוא לקח את הכסף שקיבל למען התחמשות וזו עובדה. אני דווקא חושב שההתנתקות הייתה צעד נכון למדינת ישראל. אתם שוכחים שהציבור הישראלי יצא מכפר דרום בנגמ"שים וירו על שדרות מרצועת עזה עוד כשאנחנו ישבנו ברצועה".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן