סערת הביטול: ההחלטה של נבחרת ארגנטינה בכדורגל שלא להגיע לישראל ולשחק מול הנבחרת ממשיכה היום (רביעי) לעורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית והציבורית. נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לביטול ואמר: "זה באמת בוקר עצוב לאוהדים, בתוכם אפילו כמה מנכדיי, אבל יש ערכים שגדולים גם יותר ממסי. הפוליטיזציה שטמונה בצעד הארגנטינאי מדאיגה אותי מאוד. גם בתקופות הקשות ביותר עשינו כל מאמץ כדי להותיר שיקולים שאינם ספורט טהור מחוץ למגרשים וחבל שנבחרת ארגנטינה לא הקפידה לעשות זאת גם הפעם".



בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה לביטול המשחק לפני עלייתו למטוס בפריז, ואמר: "ממשיכים הלאה חבר'ה".



שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לביטול ותקף בטוויטר את הצעד של הדרום אמריקאים: "חבל שאבירי הכדורגל מארגנטינה לא עמדו בלחץ המסיתים שונאי ישראל, שמטרתם היחידה לפגוע בזכות הבסיסית שלנו להגנה עצמית ולהביא להשמדת ישראל. לא ניכנע בפני חבורת אנטישמים תומכי טרור". 

השר זאב אלקין טען כי מדובר בכבוד הלאומי של ישראל ותקף את התגובות שנשמעו על ההתנהלות של שרת הספורט רגב: "החל מאמש אני מזועזע מחלק מהתגובות ששמעתי על ביטול המשחק בין ישראל לארגנטינה. מה קרה לנו? איפה הגאווה הלאומית שלנו? האינטרס של מדינת ישראל הוא לחזק את עיר הבירה שלנו - ירושלים, ולא לעסוק בפוליטיקה הקטנה כשמאתגרים אותנו מבחוץ". 
 
לדבריו, "היום זה מסי, מחר זה האירוויזיון, מחרתיים זה הכנסת. היו כבר הרבה מקרים שבהם זמרים מפורסמים ביטלו מופעים בתל אביב בגלל בליץ של BDS. אז ליתר ביטחון נעביר את כל המופעים הבין לאומיים אצלנו לקפריסין? בקצב הזה היינו צריכים גם להקים את מדינת ישראל באוגנדה, רק כי זה לא נוח למישהו? זו העת להתאחד ולהמשיך לחזק את ירושלים". 

"מירי רגב ניצלה את המשחק לצורכי פריימריז"

ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה בגל"צ את התנהלותה של שרת התרבות מירי רגב בפרשה: "אני מצרה על ביטול המשחק. אבל הייתה התנהלות אגרסיבית של מירי רגב, אירוע שהפך לאירוע מדיני ופוליטי שלא בטובתו בגלל מסע יחצ"ני אישי של רגב לצורכי הפריימריז שלה. כשמזהמים אירוע אז מקבלים תוצאה עגומה". יחימוביץ אף הזהירה מ"חזרה של תקדים מסי וארגנטינה" גם באירוויזיון שאמור להיערך בחודש מאי בשנה הבאה בירושלים בשל התנהלות דומה של רגב.   

ח"כ עיסאווי פריג, יו"ר שדולת הספורט בכנסת אמר: "מירי רגב החליטה ללהק את מסי לתפקיד איוונקה טראמפ בסרט המשך לאירועי פתיחת השגרירות בירושלים, אבל מסי וחבריו העדיפו לא  להשתתף בסרט של רגב. מי שמכניס פוליטיקה לספורט שלא יתלונן על  זה שאחרים עושים זאת. ספורט צריך לחבר בין אנשים ולהיות מנותק מפוליטיקה. רגב ניסתה בכוח להפוך את המשחק לפוליטי והארגנטינאים העדיפו לא להשתתף ב"פסטיבל ירושלים המאוחדת" של שרת הספורט ונשארו בארגנטינה". 

ח"כ סתיו שפיר טענה בעמוד הפייסבוק שלה כי "מירי רגב צריכה להתפטר הבוקר. די לעשות מהמדינה שלנו קרקס. כואב הלב על עשרות הילדים מעוטף עזה שהדבר שהכי שימח אותם הוא הכרטיס שהגרילו למשחק עם ארגנטינה, וחטפו הבוקר עוד אכזבה כי הממשלה שלהם הופכת כל דבר טוב שקורה למדינה לחגיגת יח"צ פוליטי לעצמם". 

עוד כתבה שפיר: "אין שום סיבה שנחכה לראות מה יהיו התוצאות של מחדלי רגב לקראת האירוויזיון שאמור להתקיים כאן בשנה הבאה. מירי חייבת להוציא את הפוליטיקה שלה מהחיים שלנו. יאללה- כפיים, והביתה".