שרת התרבות והספורט, מירי רגב, עורכת כעת מסיבת עיתונאים בה היא מתייחסת לביטול משחק הכדורגל בין ישראל לארגנטינה ובעיקר לביקורת הקשה שהוטחה בה כטענה שהיא אחראית החלטה של ליאו מסי וחבריו שלא להגיע לירושלים. "לפני שעה קלה עודכנתי על ההחלטה לבטל את המשחק שנקבע למוצ"ש הקרוב. הארגנטינאים מבקשים סליחה מהציבור בישראל כי הם מבינים שההחלטה היא מרחיקת לכת, החלטה שנובעת מאיומים על חייו של כוכב הנבחרת מסי".


"איומי הטרור על חייו וחיי משפחתו הכניעו את הכוכב של הכדורגל העולמי. ב-24 השעות האחרונות התנהלו עיני מול פיפ"א, היזם דני בנעים, ראש הממשלה ששוחח עם הנשיא מאקרי, גם גורמים בעלי ההשפעה בארגנטינה פעלו כדי למנוע זאת. החלטה של ביטול המשחק נובעת מאיומים שנשלחו למשפחתו ולשחקנים אחרים בנבחרת. רואים את התמונות המגואלות בדם, תראו את התמונות".

רגב הציגה את התמונות של חולצות נבחרת ארגנטינה המגואלות בדם ואמרה: "אלה תמונות של גורמי טרור שמאיימים על חיי מסי, משפחתו וחברי הנבחרת של ארגנטינה. מדובר בטרור חדש-ישן, שמפחיד, מרתיע ומהלך אימים על ספורטאים. אותו טרור שהביא לרצח חללי מינכן, אז היו אלה מרצחים מספטמבר השחור, היום ג'יבריל רג'וב ממשיך עם הטרור שלו והקינים שלו. הסיפור הוא לא ירושלים או חיפה".
מסיבת העיתונאים של מירי רגב. צילום: אבשלום ששוני

נבחרת ארגנטינה לא עמדו בלחץ של האיומים. אנחנו צריכים לפעול בערוצים הבינלאומיים לפיו טרור יהפוך לתופעה שתאיים על הספורט העולמי. זוהי תופעה מסוכנת שצריך למנוע אותה. היום זה ישראל, מחר זאת מדינה אחרת. טרור הוא טרור, אין לו גבולות. זה לא BDS. מדובר באיומים אמיתיים. מדינת ישראל מורגלת בניסיונות לטרפוד אירועים בארץ, אבל זה לא מנע מאיתנו לארח את היורובאסקט, ג'ירו, ואליפות אירופה בג'ודו. וגם את נטע ברזילי והאירוויזיון. זה לא BDS, אלא אירוע טרור שמהלך אימים".

תוקפת את השמאל

רגב התייחסה גם לביקורת עליה משמאל: "לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת הצטרפו גם השמאל, שמולי, גבאי, יחימוביץ'. מילא טיבי וזחאלקה ששמחים בהחלטה. אבל אתם, על מה הצהלה שלכם? במקום לגבות את ישראל, אתם נותנים גב לטרור. אם היתה אליפות עולם לשמחה לאיד, כנראה שהייתם זוכים בה".


לגבי הביקורת האישית עליה בעקבות העברת המשחק לירושלים, אמרה רגב: "הטענה שהדרישה שלי לקיים את המשחק בירושלים, היא שגרמה לביטול היא שקר שאין גדול ממנו. המשחק הזה נולד בגלל הרצון של מסי להגיע לירושלים להגיע לכנסיית הקבר ולכותל. כמה אפשר לקשקש את עצמנו לדעת. לאנשים אין כבוד לאומי פה. מה קורה פה?"

"לצערי, איומי הטרור גברו על הרצון להגיע להתפלל בכנסיית הקבר. אני מבינה את האכזבה הגדולה של עשרות אלפי אוהדים. גם אני התאכזבתי. יש ערכים מעל מסי, צריך להתקדם הלאה, אנחנו לא ניתן לאירועים האלה למנוע את הגאווה והשמחה במדינה שיש לנו. אני רוצה להודות לעיני, יו"ר ההתאחדות, על כל המאמצים בשנה האחרונה כדי להביא את ארגנטינה לארץ. אני רוצה להודות לדני בנעים, ולהודות לכל אלה שסייעו וניסו לסייע. חברים, נבחרת ארגנטינה לא תגיע, אבל אנחנו משפחה גאה ושמחה ואין לנו במה להתבייש, אין מה ללכת עם ראש כפוף. אנחנו נמשיך הלאה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, הגיבה לדברי רגב: "במקום לקחת אחריות על המחדל הנורא, שמענו מהשרה רגב דברי שקר והתלהמות על כל מה שזז. איש לא פגע בכבודה של ירושלים ובמעמדה כמוה. רגב אנסה את נבחרת ארגנטינה להיות חלק מאירועי שנות השבעים שגם אותם הפכה למופע ראווה עצמי,  תוך שיעבוד של אירוע מהנה ונפלא לפוליטיקה זולה וראוותנית של קרדיטים ואת המחיר שילמה ישראל ושילמו מי שבסך הכל רצו ליהנות ממשחק טוב".

ביטלו והתנצלו

מוקדם יותר הודיע נשיא ההתאחדות הארגנטינאית, קלאודיו טאפיה, על ביטול המשחק ואמר כי הנבחרת לא תגיע לישראל ותיסע ישר לרוסיה.  "אני רק רוצה לומר שאתמול התקבלה החלטה שלא לנסוע למשחק הידידותי נגד ישראל. אני רוצה להתנצל בפני כל הארגנטינאים החיים בקהילה הישראלית, בפני כל הישראלים שרכשו כרטיסים ובפני ילדים שהיו אמורים לקחת חלק בפעולות למען קידום שלום", אמר טאפיה.

לדבריו, "הכדורגל הוא לא יותר מאשר משחק, והוא לא קשור לאלימות. אלה שחושבים שאנחנו בורים מאמינים שהם יכולים לזלזל בנו. אנחנו מתמודדים עם מציאות כזו כבר במשך 70 שנים, משום שהסיטואציות הללו מתרחשות כבר 70 שנים". טאפיה ציין כי "נחשפתי ב-72 השעות האחרונות לאיומים ומעשים שהובילו אותנו להחלטה שלא לנסוע. האחריות שלי היא להילחם על בריאותה ושלמותה הגופנית של המשלחת כולה, ובתפקידי הגעתי להחלטה הזו". בסיום דבריו הדגיש כי "אין לנו שום דבר נגד הקהילה הישראלית והיהודית, להפך".

דני בנעים, מנכ"ל חברת "קומטק", שהפיקה את המשחק בין ישראל לארגנטינה, אמר: "תכננו חגיגה אמיתית של ספורט שתשמח את אזרחי ישראל, ילדים ומבוגרים כאחד, ותהווה דוגמה לכך שהספורט מתעלה מעל מחלוקות פוליטיות. לצערנו הרב, אווירת הטרור וההפחדה מצד ארגוני ההסתה הפרו-פלסטינים, שלא בחלו באמצעים ואף איימו על חיי מסי והשחקנים הארגנטינאים, חרצו את גורלו של המשחק, ימים בודדים לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל.

"אין לנו אף טענה כלפי השחקנים הארגנטינאים שעמדו בלחצים רבים והיו נתונים לאיומים קשים, כולל האיומים על חייהם וחיי משפחותיהם, ואנו מכבדים את החלטתם. אנו יודעים כי שחקני הנבחרת התרגשו להגיע הנה והם מצטערים על כך שלא תתאפשר להם ההזדמנות לשחק בישראל. אנו פועלים לתיאומו של מועד חדש למשחק הידידות החגיגי כאן בארץ בתום המונדיאל. אני רוצה להודות לנבחרת ישראל ולהתאחדות לכדורגל, ולמשרד התרבות והספורט על העבודה המשותפת וקידומו של אירוע ספורט חשוב זה".