ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ביקר הערב (רביעי) את מדיניות הממשלה ביחס לרצועת עזה, בראיון שהעניק לתאגיד השידור הציבורי הגרמני dwnews, בו טען כי "צריך לשקול אפשרויות פעולה אחרות שיהיו פחות אלימות".



לדבריו, "מגיעים להפגנות האלה בעזה אלפי ילדים ועשרות אלפי אנשים, ומספר הנפגעים באמת היה גבוה, כאשר 62 נהרגו. אני בהחלט מביע צער על כך ועצוב. האם זה הכרחי לעשות שימוש בנשקים באופן שבו נעשה בהם שימוש, או בצלפים באופן שבו נעשה בהם שימוש? יש לי שאלות וספקות".



עם זאת, כאמור, הוא רמז שמדינת ישראל צריכה לשנות את התנהלותה ברצועה: "אני חושב שאנחנו צריכים לשנות את מערכת היחסים עם עזה, באופן שלא יסכן את מדינת ישראל".



לטענתו, "עזה היא בראש ובראשונה קורבן של ארגון הטרור חמאס, וכמו לבנון היא קורבן גם של חיזבאללה. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שכל אלפי האנשים שמפגינים ליד הגבול יחדרו לישראל".



בתוך כך, אולמרט התייחס גם לתקופתו כראש ממשלה. כשנשאל איך הוא חי עם "אובדן החיים העצום" שנגרם על ידי הפקודות שנתן, השיב: "זה קרה בשל העובדה שאזרחי העם שלי, ילדים חפים מפשע, הותקפו בישראל".



בנושא מדיניות ישראל מול איראן, לעומת זאת, רה"מ לשעבר התייצב לצד נתניהו, כשאמר: "ישראל, גם אם יש לה נשק גרעיני או לא, מעולם לא איימה להשתמש בו נגד אף אחד. איראן, לעומת זאת, איימה להשמיד את ישראל מאז 2006 ועד היום".