השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין מ"הליכוד", התארח היום (חמישי) בתוכניתם של שלום קיטל ונעמה סיקולר ב"כאן ב'", התייחס לסערת ביטול המשחק בין נבחרות ישראל וארגנטינה, דיבר על מעמדה וחשיבותה של ירושלים וסיפר מדוע לא זכה לתמיכת ראש הממשלה בהחלטתו לרוץ לראשות העיר.



"בעניין המשחק, אתמול התנהל שיח טיפשי, במהלכו שאלתי למה בכלל העברנו את המשחק מחיפה לירושלים. אני ממש מתקומם מזה. היו זמרים שביטלו הופעות בתל אביב, אפילו לא בירושלים, אז אני לא חושב שהסיבה לביטול היא עצם הרצון לקיים את המשחק בבירה, אבל עדיין חבל שההחלטה לקיים אותו בחיפה לא נותרה בעינה".



אלקין התייחס לשאלה האם נכון היה לקחת משחק ידידותי בין מדינות ולהעניק לו חסות ממשלתית ואמר כי הדבר נעשה בשביל הסמליות, ולא מעבר לזה.


"גם על הג'ירו ד'איטליה הופעלו לחצים והוא התקיים בארץ במספר מוקדים, כולל ירושלים, ואפילו עבר בסמוך לעיר העתיקה. לא קרה שום דבר, מיליארדים ברחבי העולם צפו בשידור. אני לא חושב שאם המשחק היה נשאר בפרופיל המקצועי והמסחרי זה לא היה קורה".



השר סיפר כי הוא תומך ברצונה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לקיים את האירוויזיון בבירה. באשר לדבריה כי אם לא יתקיים בירושלים לא יתקיים בכלל אמר אלקין, כי "מאוד הגיוני ומתבקש שהאירוויזיון יערך בירושלים ולא בשום עיר אחרת. אם צרפת הייתה צריכה לארח את האירוויזיון הוא לא היה מתקיים בפריז"?



אלקין, שהודיע זה מכבר על כוונתו לרוץ לראשות עיריית ירושלים, טען כי ראש הממשלה שכנע אותו להישאר לידו בשולחן הקבינט ולהמשיך לכהן כשר: "נתניהו אמר שיש לי תרומה אישית. זו מחמאה עבורי, אבל אני מרגיש שיש לי שליחות למלא ועל כן מעדיף להתמודד לראשות העיר. כל השרים והח"כים תמכו ברעיון".