השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, עורר היום (חמישי) סערה כשאמר הוא לא מתרגש מטרור העפיפונים. "אני לא מתרגש מטרור העפיפונים, זה מראה את עולב אויבינו", אמר הנגבי. "הם מצאו נשק שלא מסכן חיי אדם ונמצא גם לו פתרון, ואין מה להתרגש".


בתגובה לדברים אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר כי הציבור מפספס את הנקודה. "השדות בעוטף עזה זה סמל של הציונות, מי ששורף את שדות הנגב - שורף את הציונות. זו ציניות בהתגלמותה. מי שלא מגיע ורואה את הנגב שחור לא מבין מה המשמעות הפסיכולוגית של זה. אני חושב שהגיע הזמן ששרי הקבינט יטריחו את עצמם לדרום".

לדבריו, זו "ממשלה מנוכרת שלא נמצאת בשטח. אם אין לה פתרון אז הבעיה היא לא בעיה. יכול להיות שהם לא רוצים להעצים בתקשורת את גודל המחדל. עוד שבועיים לא תהיה בעיה כי לא יהיה מה לשרוף".  
עופר ליברמן, חקלאי בעוטף עזה, תקף את השר בשיחה: "הוא חצוף, אני מזמין אותו להגיע לכאן לראות את עשרת אלפים הדונם שנשרפו - אם אני משווה את זה לפצצת אטום בהירושימה זה באמת שום דבר".
"כרגע יש לנו דרום שחור. זה לא מקום שאנחנו רגילים ורוצים לחיות בו. מעבר לזה, יש פה מצב של סכנת חיים. אם היתה משפחה בחרושה נשרפה, היא היתה נשרפת, כי אפשר היה לברוח".